►Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Падіння акцій
Ринкова вартість індексу STOXX Auto & Parts знизилася майже на $10 млрд, а акції Stellantis, що котируються в Парижі та Мілані, впали на 14% після того, як компанія знизила прогнози і заявила, що витратить більше готівки, ніж очікувалося.
Stellantis, автовиробник № 5 в Європі за ринковою вартістю і власник брендів Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen і Peugeot, вказав на погіршення галузевих тенденцій, зростання витрат на модернізацію бізнесу в США та китайську конкуренцію в галузі електромобілів.
Слабкість сектору збережеться найближчими тижнями, очікує Citigroup. За прогнозами аналітиків банку, відновлення Stellantis малоймовірне до 2025 року, коли європейсько-американський автовиробник оновить свої запаси, що призведе до більш сприятливих порівнянь.
Читайте: Рецесія в США чи зростання фондового ринку: як інвестору підготуватися до обох сценаріїв
Падіння прибутку галузі у 2024 році прогнозується на рівні майже 14%, що означає зворотний ефект порівняно з роками після пандемії, коли перебої в ланцюжку поставок дали змогу автовиробникам підняти ціни.
Німецький концерн Volkswagen, який конфліктує з профспілками через безпрецедентні плани щодо закриття заводів на своїй території, скоротив річний прогноз вдруге менш ніж за три місяці.
Aston Martin попередив про зниження річного основного прибутку і скоротив прогноз за обсягами виробництва через збої в ланцюжку постачань. Акції компанії обвалилися більш ніж на 22% на торгах у Лондоні.