На забезпеченості ринку пальним це не позначиться. З цього напрямку ми отримуємо до 10% (на піку), а маємо логістичних потужностей додатково привезти щонайменше на 50% більше. Але. Такі можливості ми маємо завдяки розгалуженій системі постачань, яка не зміцниться у разі втрати цього напрямку.
Україна — гарний клієнт для MOL (йому належать НПЗ в Угорщині та Словаччині). Його втрата — постріл самим собі у ногу. Вони це розуміють, судячи з того, що розмови про можливе припинення постачання нам електрики з Угорщини припинилися. Бо це їхні чималі гроші.
А коли російська нафта надходити туди припинить (ці виключення з санкцій не назавжди), то такий клієнт їм буде потрібен ще більше. Хоча як тільки ми отримаємо доступ до «великої води», ми першими відмовимось від угорсько-словацького імпорту, як доволі дорогого.
У нас достатньо приводів задіяти санкції, пояснити їхню причину і всі би їх зрозуміли і всередині, і ззовні. Але ми не попередили Європу, мовчимо й зараз. Знаємо лише, що запроваджені якісь санкції проти «Лукойлу» (російської, але приватної компанії), а проти «Роснафти» (державної компанії), яка теж є в тій «Дружбі», — ні. Там також є «Татнєфть», ближча до кремля, ніж «Лукойл». Зокрема, в Татарстані активно розвивається оборонна промисловість, зокрема, збирають «шахеди».
Читайте також: Велика Британія ввела санкції проти 11 суден за перевезення російської нафти
Україна щось запровадила, але прокачка нафти не зменшилася, як заявив НАК. Тобто замість «Лукойлу» там вже хтось інший. А «Лукойл», гадаю, перехрестився й пішов продавати свою нафту на морі. Ми не виграли нічого, але нас вже звинуватили в підриві енергетичної безпеки Європи. Медійно й репутаційно ми у програші. Думаю, це одна з головних цілей цієї спецоперації.
Виникає чергове питання: хто й навіщо це зробив із нашого боку, і так підставив країну?