►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіна» у фейсбуці: головні фінансові новини
Коваленко повідомив, що відключати електроенергію клієнтам з
заборгованостями розпочнуть із кінця січня. Напередодні, за 10 днів, компанія пообіцяла надсилати попередні попередження.
У відповідь споживачі стали на сторінці Сергія Коваленка один за одним
повідомляти про приписки в рахунках, що надсилаються Yasno, і заявляти про необґрунтовані борги, які не могли виникнути у людей. Хтось служить на фронті, хтось виїхав за кордон.
Що пишуть українці
«Поясніть мені, будь ласка, як військовослужбовцю, який уже понад рік на сході без вилазки та має квартиру у Києві. І так мені приходять
повідомлення про борг у 300 гривень і щомісяця якимось чудовим чином нараховується, хоча ніхто не проживає та не користується електроенергією.
Запитання: чому я не плачу? Раз на півроку буваю вдома в Києві, знімаю показники та вношу через кабінет та оплачую. Але як це зробити, коли ти десь під Авдіївкою, то під Бахмутом, то під Лиманом… І потім я маю приїхати додому і ще вирішувати, і платити за підключення???" — обурився Леонард Григор'єв.
У квартирі ніхто не жив, але борги зростали
Про схожу ситуацію повідомила і Алла Карлюк: сім'я виїхала, електроенергія не споживалася, але Yasno виставляла великі рахунки та нараховувала борги.
«Ми із сім'єю з лютого 22 року перебуваємо за кордоном. Фактично в
квартирі включений лише холодильник. За всі два роки в ній жили загалом
можливо місяць. Я щомісяця надсилала свідчення і по можливості платила по лічильнику. Вчора з'ясувалося:
1. Що показники не приймалися. Чому я про це не отримувала жодного повідомлення?
2. Мені намалювали якісь дивні показники станом на 1.01.24 року в обсязі 540 кіловат, які я не надсилала.
3. І зненацька з'ясувалося, що в мене є якийсь фантастичний для мене розмірів борг! Звідки це? І що мені робити з цим? Залишити в Бельгії 8-річну дитину та їхати до Києва в компанію Yasno?! Ви це серйозно?"
Читайте також: Yasno почне відключення боржників від електроенергії з кінця січня
У ході подальшого спілкування Алла також повідомила про відсутність зворотного зв'язку з боку Yasno та небажання допомагати клієнтам у складній ситуації. Про ту саму проблему написала і Алла Новікова — Yasno виставляє незрозумілий борг і немає відповіді компанії при з'ясуванні ситуації.
«Система сама приписала борг 2500 кВт на 7000 грн. Нині ще й відключать? У мене немає грошей заплатити заздалегідь Yasno на кілька років користування, тому що тяжко хворію і не працюю. Звернення нічого не дають, приймають заявку, відповіді немає», — повідомила вона.
Сергій Коваленко не пояснив, чому споживачі мають платити за не
спожиту електроенергію наперед (навіщо їм виставляють рахунок з
вимогою передоплати) та звідки виникають великі борги у людей, які виїхали і взагалі нічого не споживають.