Користувач під ніком vasal повідомив, що на початку липня звернувся в у Sense Bank із заявою про сторнацію нарахування відсотків за кредитами загиблого члена сім'ї. Але через три місяці, коли автор відгуку знову приїхав у те саме відділення, виявилося, що відсотки з моменту смерті родича до дати написання заяви не сторновані і загальна сума заборгованості не перерахована.

Розібратися у ситуації, чому так сталося, менеджер не змогла. Не вдалося це і керівнику відділення.

«…вона згодом теж не могла знайти мою заяву, ще й запитала у мене чи дійсно я її писав … Як результат, більше години проведено у відділені, обіцянка, що зі мною колись зв’яжуться, але які гарантії, якщо так само мені обіцяли, що заяву розглянуть і зі мною зв’яжуться, за три місяці ніхто так мене і не набрав», —сумнівається користувач.

У банку визнали, що помилка трапилася із вини фінустанови.

«Ми приносимо вибачення за затримку в вирішенні вашого питання. Ця ситуація трапилась через те, що співробітник який оброблював цю заявку був звільнений», — написала служба підтримки під відгуком користувача.

Банк не став цього разу затягувати із рішенням і швидко провів зупинку нарахувань з дати смерті клієнта.

«Штрафних санкцій по кредитним договорам не було нараховано. Також було сторновано суми по іншому кредитному договору», — зауважили працівники Sense Bank.

Наш читач за підсумками вирішення ситуації подякував «Мінфіну» за привернення уваги до проблеми, оскільки «ніякі інші шляхи не допомогли» і додав, що відмовляється від нагороди.

Що пояснив банк

Зважаючи на те, що з подібною ситуацією, особливо в час війни, можуть зіткнутися й інші споживачі фінпослуг, «Мінфін» звернувся у Sense Bank з проханням дати покрокову інструкцію, як діяти родичам загиблого, якщо у нього залишилися незакриті кредити у банку.

У пресслужбі фінустанови повідомили, що перш за все, родичам слід звернутись у підтримку чат/КЦ/відеочат для блокування карток клієнта та його облікового запису клієнта в застосунок Sense Super App.

Наступний крок — родичу необхідно прийти у будь-яке відділення банку та надати оригінал/нотаріальну копію свідоцтва про смерть або відправити поштою на адресу банку паперову нотаріальну копію свідоцтва про смерть.

«До моменту обробки запиту з боку банка родичам/спадкоємцям рекомендовано обов’язково погашати заборгованість по кредитах загиблого для уникнення збільшення простроченої заборгованості», — наголосили у пресслужбі.

Час обробки банком клієнтського звернення може становити від 10 до 30 днів. Проте, у банку зауважують, що завжди намагаються здійснювати оперативну обробку таких звернень протягом 10 днів. Проте в деяких випадках, якщо є потреба в додаткових перевірках, термін може бути подовжений до 45 днів. Про це клієнта обов’язково попереджають.

Також банк акцентує увагу ще на декількох моментах, які потрібно знати родичам померлої особи:

  • Якщо померлий клієнт був застрахований, то рекомендовано звернутись до страхової компанії, яка зможе брати участь у врегулюванні заборгованості.
  • Якщо родич відмовився від спадщини або не є спадкоємцем — обов'язків сплачувати борг у нього немає.
  • Згідно зі ст. 1268 Цивільного кодексу України потенційний спадкоємець (родич), який постійно проживав разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, вважається тим, що прийняв спадщину, якщо він не заявив про відмову від неї. Заявити про відмову можливо у нотаріуса протягом 6 місяців від дати смерті клієнта.

Правила конкурсу «Кращий відгук місяця»

Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:

  • Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
  • Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
  • У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
  • Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.

Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.