Читайтесторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Актуальні потреби

Сьогодні серед головних потреб малих підприємств — гроші на розвиток (45%) та нові замовлення й ринки збуту (43%). При цьому, для середнього бізнесу найбільшим викликом для розвитку є брак персоналу (35%).

Для підтримки діяльності власного бізнесу кожен п’ятий опитаний підприємець брав участь у грантових програмах від держави чи інших організацій, причому 83% з них отримували фінансову
допомогу безготівково.

Читайте також: Підприємці зможуть отримати до 30 000 євро: Німеччина виділила гранти українському малому та середньому бізнесу

Тренд на безготівку

П`ята частина українських бізнесів (19%) отримують дохід від продажів виключно у безготівковій формі завдяки оплатам за товари та послуги через POS-термінал, на банківський рахунок або за допомогою цифрових сервісів.

Ще для 53% опитаних підприємців безготівка приносить понад половину доходу. Загалом, сьогодні безготівкові оплати за товари та послуги приймають 9 із 10 підприємств.

Плани на майбутнє

Підприємці все активніше будують плани на майбутнє. Так, 73% опитаних планують масштабувати свою справу, з них 19% вже розпочали реалізацію такої стратегії.

Зокрема, підприємці планують розширювати лінійку товарів і сервісів (32%), відкривати нові точки продажу та збільшувати обсяги виробництва (31%), розвивати цифрові канали (31%), а також розширювати продажі за кордон (16%).

Країною-лідером для експорту продукції стала Німеччина — 29% українських підприємців кажуть, що за останній рік серед іноземних країн найбільше продавали свої товари та послуги саме на цьому ринку.

Читайте також: Підприємці за програмою «5−7−9%» отримали пільгових кредитів більш як на 152 мільярди

Також у переліку найбільш популярних країн для експорту залишаються Польща (27%), США (21%), Велика Британія (17%) та Канада (13%). На думку респондентів, вартість, якість та оригінальність є ключовими перевагами українських продуктів та сервісів за кордоном.

7 з 10 представників української бізнес-спільноти, окрім безпосереднього напряму своєї діяльності, планують брати участь у відновленні України та її економіки. Серед них 47% готові долучатися до державних програм з відбудови, а 42% хочуть створювати власні проєкти та ініціативи, що сприятимуть післявоєнному відновленню країни.

Дослідження

Mastercard SME Index — дослідження стану українського мікро-, малого та середнього бізнесу, що було проведено компанією Gradus на замовлення Mastercard у червні — липні 2023 року.

В онлайн-опитуванні взяли участь 404 респонденти — чоловіки та жінки, які є власниками або керівниками мікро-, малого та середнього бізнесу — у 20 областях України.