►Читайте «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Що відомо

Угоду про будівництво нової залізниці було укладено 14 вересня 2022 року в рамках саміту ШОС в Узбекистані. Новий документ визначатиме наступні кроки реалізації проєкту, такі як розробка детального проєктування, дослідження та визначення моделі інвестицій та фінансування.

Планується, що новий шлях розпочинатиметься на Торугартському перевалі в Киргизстані, де вже існує залізнична гілка з Китаю, і пройде на північ, через поселення Арпа та Макмал до Джалал-Абада, де з'єднається із залізничною мережею Узбекистану. Звідти маршрут планується продовжити до Туреччини із кінцевою точкою у ЄС.

Читайте: Китай відмовляється купувати російську пшеницю

Очікується, що нова залізнична магістраль дозволить скоротити шлях до Європи на 7−8 днів. За попередніми підрахунками, обсяг перевезень новою магістраллю може досягати 5 млн тонн на рік.

За підсумками переговорів з лідерами Казахстану, Таджикистану, Киргизстану, Туркменістану та Узбекистану Китай пообіцяв їм 26 млрд юанів ($3,6 млрд) у вигляді фінансової підтримки та «безкоштовної допомоги», а також запропонував розширити співпрацю у військовій сфері.

Саміт «Центральна Азія-Китай» проходив у Сіані 18−19 травня. Крім китайського керівництва, у ньому взяли участь президенти Узбекистану, Казахстану, Киргизстану, Таджикистану та Туркменістану. Це перша повноформатна зустріч між Китаєм та п'ятьма лідерами країн Центральної Азії за останній 31 рік.

Конференція «Invest Talk Summit» Дізнайтеся, як заробити на інвестиціях у 2023−2024 роках! Подробиці на сайті.

Промокод на знижку 10%: minfin10.

🕵️ Ми створили невелике опитування, щоб краще дізнатися наших читачів.

💛💙 Ваші відповіді допоможуть нам стати кращими, приділити більше уваги темам, які вам цікаві.

🤗 Будемо вдячні, якщо ви знайдете хвилинку, щоб відповісти на наші запитання.