► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини

При своїх розрахунках Jungle використовувала відкриту інформацію про 31 стартап, вартість яких стартує від $250 млн. Фірма також намагалась врахувати пробіли в інформації — наприклад те, що деталі багатьох операцій з венчурним капіталом не розголошуються.

Аміт Ананд, співзасновник Jungle Ventures, вважає, що справжня цифра може значно перевищувати $340 млрд.

«Ми робили дуже багато приблизних оцінок, тож достатньо легко припустити, що ми щось не врахували», — коментує він. На думку Ананда, якщо країни Південно-Східної Азії зростатимуть такими ж темпами, як в останні 3−5 років, що він вважає ймовірним, сектор сягне $1 трлн ще до 2025.

Потенціал регіону

Південно-Східна Азія є домом для майже 400 млн інтернет-користувачів і 10% з них вперше отримали доступ до інтернету лише у 2020.

Інтернет-економіка у Сінгапурі, Малайзії, Індонезії, Філіпінах, В'єтнамі та Таїланді — найбільших економіках регіону — перевищить $300 млрд до 2025. Про це свідчить звіт Google, Temasek Holdings та Bain & Company.

Місцеві стартапи не скаржаться на відсутність фінансування — за перші три місяці року, вони залучили рекордні $6 млрд. На думку Ананда, перевага стартапів регіону полягає в тому, що вони мають перед собою досвід американських, китайських та індійських компаній та можуть засвоїти їхні уроки.

Як стартапи виходять на біржу

Кілька відомих в регіоні стартапів планують вихід на біржу, деякі з них вже оголосили свої грандіозні IPO плани. Так сервіс таксі і доставки Grab планує вийти на біржу через злиття зі SPAC, при оцінці у $39,6 млрд, індонезійський технічний гігант GoTo Group також планує скоро вийти на біржу. Сингапурське агентство нерухомості PropertyGuru вийде на біржу через SPAC.

Однак популярний серед Південно-Азійських компаній вихід на біржу через SPAC призведе до прискіпливішого ставлення інвесторів, особливо зі США, вважає Майкл Лінтс, партнер компанії Golden Gate Ventures.

Читайте також: Стартапи почали втрачати інтерес до злиття зі SPAC

Ананд заохочує стартапи виходити на біржу через IPO якнайраніше. На його думку, хоча місцеві біржі поки не здатні проводити мега-IPO, які відбуваються у США, компанії вартістю менш за $5 млрд можуть виграти від лістингу на місцевих ринках. Хоча аналітик додає, що кінцевою метою має бути подвійний лістинг.