За його словами, закредитованість клієнтів МФО почала стрімко зростати після 2016 року, коли в середньому у позичальників було по півтора кредити. Як відзначив Олександр Холод, причиною зростання закредитованості стала помилкова стратегія значної кількості МФО.
«Коли вхід у кредитний бізнес став досить простим, деякі нові компанії почали видавати невеликі кредити на 1-2 тис. грн. всім бажаючим», — розповів Холод. На його переконання, така стратегія мала негативні наслідки як для позичальників, так і для ринку кредитування загалом.
Отримати позику
«Якщо людина за один день бере кілька кредитів на 1-2 тис. грн, то через 14 днів їй одночасно починають телефонувати всі кредитори, нагадуючи про необхідність повернути борг. У клієнта в такій ситуації виникає бажання просто вимкнути телефон. Як наслідок, він залишається з простроченим кредитом і зіпсованою кредитною історією. Якби у клієнта був лише один кредит на більшу суму, це не створювало б для нього стресову ситуацію і йому було б простіше розрахуватись з боргами», — зазначив СЕО «Швидко гроші».
Читайте також: Іноземні фінкомпанії визначають надійність позичальників за даними із соцмереж
Як повідомляв «Мінфін», під час карантину МФО зосередились на кредитуванні тих клієнтів, які вже брали у них позики. Наразі таким клієнтам фінансові організації дають 90% всіх позик. До карантину на такі кредити припадало 70%.