У зв'язку з введенням в дію 28 квітня 2020 року нових вимог законодавства з питань фінансового моніторингу банки тепер зобов'язані у своїй діяльності застосовувати ризик-орієнтований підхід для оцінки та розуміння ризиків легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Читайте також: Закон про фінмоніторинг: НБУ пояснив, чи будуть обмеження при перекладі грошей
Раніше НБУ оприлюднив нове положення про здійснення банками фінансового моніторингу, яким, зокрема, встановлено індикатори підозрілості фінансових операцій.
Індикатори, які стосуються діяльності чи поведінки клієнта:
– не може зрозуміло пояснити, в чому полягає його ділова діяльність (характер діяльності);
– ненадання інформації, потрібної для належної перевірки, або надання неповної або сумнівної інформації, яку важко перевірити;
– неможливо зв'язатися з клієнтом за наданою адресою або номером телефону та електронною поштою (особливо в короткі терміни після надання такої контактної інформації);
Читайте також: Закон про фінмоніторинг: чорт ногу зломить
– клієнт має велику кількість рахунків або платіжних карток, потреба в яких не є зрозумілою чи не відповідає його бізнес-потребі;
– клієнт нервує без видимих причин або проявляє нетиповау поведінку;
– клієнт демонструє незвичайну зацікавленість вимог законодавства у сфері фінмоніторингу та внутрішньої системи фінмоніторингу банку;
– клієнт скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як банк запитав у нього відповідні документи чи роз'яснення;
Читайте також: Як банкіри виявляють серед своїх клієнтів відмивачів брудних грошей
– клієнт наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервову поведінку, без наявності очевидних на те підстав;
– клієнт пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівнику банку за проведення фінансової операції незвичайним або підозрілим способом;
– рахунками декількох клієнтів, між якими немає логічно пояснюваних взаємозв'язків, управляє один і той же представник;
Читайте також: В НБУ пояснили, в яких випадках можуть перевіряти власників мобільних гаманців
– подаючи заявку на отримання платіжної картки поштою, клієнт зазначає адресу, яка невідома банку;
– клієнт постійно наполягає на обслуговуванні у одного працівника банку тощо.