У квітні читачі «Мінфіну» залишили 399 скарг на роботу банків. З них фінустанови успішно вирішили менше половини — 146. Це змінило розстановку сил в Народному рейтингу.
Найкращі з кращих
Минулого місяця на першому місці в рейтингу залишавсяmonobank (проект, реалізований на базі Універсал Банку).
Друге місце дісталося А-Банку, який ще в березні був на третьому місці. Він потіснив Альфа-Банк, який в результаті перемістився з другої на третю сходнику.
За квітень користувачі «Мінфіну» поскаржились на А-Банк 22 рази. Банк поки що вирішив тільки 4 проблеми. Загалом за життя проекту А-Банк отримав 355 підтверждених відгуків клієнтів.
Нагадаємо, що Народний рейтинг формується на базі оцінок, які ставлять банкам читачі «Мінфіну». Кількість балів, які користувачі присвоюють фінустановам, відображає їхню думку про рівень сервісу в банку і не має відношення до фінансових показників.
Детально про методику Народного рейтингу читайте тут.
Більше новин
У квітні в Народному рейтингу з’явився новенький — Мегабанк. Він набрав 100 підтверджених відгуків від клієнтів і посів в рейтингу одразу 6 місце.
Були й інші перестановки.
-
Укргазбанк перебрався з 9 на 7 місце. Натомість на 9-ту сходинку опустився Кредобанк.
-
Банк Південний перейшов з 7 на 10 місце.
-
Креді Агріколь Банк піднявся на одну сходинку вище, потіснивши державний Укрексімбанк з 12 на 14 позицію.
-
Ідея Банк перекочував з 15 на 17 сходинку.
Читайте також: Найкращий відгук квітня: як клієнтка А-Банку «годувала» кредитку під час карантину
На що скаржились клієнти банків у квітні
За останній місяць читачів «Мінфіну» продовжували турбувати декілька проблем: блокування банківських карток, проблеми з кредитами та повернення грошей після закінчення депозиту.
Редакція «Мінфіну» обрала декілька цікавих відгуків про різні банки. Можливо, чужий досвід буде для когось корисним.
Пенсія пішла на оплату кредиту
Клієнти Ощадбанку на початку квітня стали скаржитися, що банк блокує зарплатні і навіть соціальні картки, як правило, через прострочку за кредитом. Реструктуризувати борг банк відмовляється. А всі кошти, які поступають на картку: чи то зарплата, чи то соціальні виплати — забирає, аби погасити позику.
Без грошей залишилися навіть пенсіонери. Користувач Barrrs скаржиться: «Пенсия — единственный источник дохода. Имею просроченный кредит, заблокировали все карты и даже карту матери, подвязанную под мой пенсионный счет».
Автор відгуку розповідає, що за порадою співробітника банку написав заяву на реструктуризацію боргу, але безрезультатно. Блокування картки в Ощадбанку пояснили внутрішньою постановою. Всю пенсію до останньої копійки банк перерахував на погашення кредиту.
Barrrs стверджує, що за законом Ощадбанк не має права стягувати більше 20% пенсії на оплату кредиту. Водночас, за його словами, «блокирование и списание предусмотрено в договоре кредитования».
Адвокат, партнер АО «Радзієвський та Яровий» Анатолій Яровий пояснив «Мінфіну», що, дійсно, стягнення заборгованості з рахунку можливе тільки за рішенням суду через виконавчу службу. Для різних типів рахунків встановлені ліміти на стягнення коштів — у відсотковому відношенні від доходу.
Ощадбанк відповів, що співробітники банку повинні були надати клієнту план погашення заборгованості. Мовляв реструктуризувати борг ніхто не відмовлявся. Однак автор відгуку такий план не отримав і досі його проблема не вирішена.
Читайте також: Народний рейтинг. Банки в карантині
Додаток monobank не бажає оновлюватися
Автор відгуку під ніком ukrainebusk поділився історією про труднощі з оновленням мобільного додатку банку. Відразу кілька читачів «Мінфіну» додали, що також зіштовхнулися з подібною проблемою.
Востаннє користувач оновив додаток monobank через Play market
«Скидання налаштувань на заводські, чистка, видалення оновлень Play market, танці з бубном і т.д. ніякого позитивного результату не дали», — пише ukrainebusk. Поки він користується старою версією, але з часом додаток може взагалі відмовитися працювати без оновлень.
Клієнт monobank під ніком Toxa David прокоментував, що має таку ж проблему на телефоні Elephon P7000 Android 5.0.
«Все танцы с бубном не помогли: очистка кеша, перезагрузка, переустановка mono, переустановка Google Play, сброс до заводских настроек и новая установка, прямая установка в телефоне арк-файлом
Monobank запевняє, що причина в телефоні з ОС Android 5.0. «У Google Play проблеми з доставкою app bundle на пристрої з Android 5.0.x. Зверніться, будь ласка, на підтримку Google Play», — йдеться в коментарі.
Підтримка Google Play заперечує: проблема не на нашому боці. Мовляв, звертайтеся до розробника програми.
Поки monobank та Google Play перекидають відповідальність один на одного, клієнти вигадують, як знайти доступ до фінансів. Наприклад, Toxa David тимчасово здійснює операції та контролює банківський рахунок через комп’ютер. Хоча таке рішення забрало немало часу.
Читайте також: Олег Гороховський розповів про роботу monobank в кризу
Нелегка справа — вчасно забрати свій депозит
Користувач під ніком kirg2017 вирішив забрати свій депозит у Приватбанку, але зазнав фіаско.
Термін вкладу завершувався
Оператор пояснила, що заявки клієнтів обробляються лише в операційний час — до 19.30.
Однак kirg2017 заперечує і закликає банк не обмежувати його в свободі розпоряджатися своїми заощадженнями: «В договоре нет никакого упоминания про время, в которое я должен разорвать договор. Речь идет только о 5 календарных днях».
«Мінфін» з’ясував, що Приватбанк має два види депозитів — з автоматичною пролонгацією та без неї. В першому випадку вклад продовжують наступного ж дня після завершення його строку, якщо, звісно, клієнт не виявив бажання забрати гроші в день закінчення депозиту.
Якщо депозит без автоматичної пролонгації, то гроші перераховують на «вклад до запитання», де вони лежать протягом трьох календарних днів. Далі банк має право відкрити новий депозит на старих умовах.
Але в договорі написано: «Ви можете повернути вклад протягом 5 календарних днів після дати закінчення кожного строку вкладу». Звідки з’явилося 5 днів — загадка. І це легко вводить в оману вкладників.
Підтримка Приватбанку, в свою чергу, радить клієнту зважати на всі нюанси договору: «Банк дає можливість дистанційно та заздалегідь відмовитись від автоматичного продовження вкладу. Для цього можна скористатись кнопкою „Відмова від продовження“, яка з'являється за 30 днів до закінчення строку вкладу».
Читайте також: Карантинні проблеми. В Приватбанку розповіли, чому ріжуть кредитні ліміти
Надмірна турбота Приватбанку
Клієнт Приватбанку під ніком treva зіштовхнувся з турботою банку про безпеку клієнтів. Як результат, три заблокованих картки і прохання прийти у відділення з документами.
Так трапилося, що treva вирішив перерахувати 500 грн на картку дружини. Спочатку ніщо не передвіщувало біду: операція пройшла навіть без коду. Та за кілька хвилин прийшло смс — платіж заблокований.
«Звоню в банк, начинают задавать вопросы. Я это или не я, кому перечисляются деньги, жена вас попросила лично перечислить или по телефону, запрашивал ли у меня кто-то пин-код, где я живу, где и когда родился, где работал когда открывалась карта, ну и еще куча вопросов», — ділиться автор відгуку.
На жаль, на всі питання відповідей у користувача не знайшлося. І співробітники банку винесли вердикт: клієнт перевірку не пройшов, тому картка блокується. А з нею і дві інші — gold та валютна. Щоб виправити ситуацію, мовляв, прямуйте у відділення з паспортом. Навіть під час карантину.
«Банк завжди дбає про збереження коштів наших клієнтів. Для цього в нас працює комплекс технічних та програмних засобів, котрі спрямовані на захист ваших грошей», — відреагував Приватбанк на відгук treva.
Діліться відгуками про ваш банк: автор найкращого відгуку місяця отримає 5 000 гривень від «Мінфіну»
Світлана Тартасюк