Гетманцев про податок

«Ми зустрічалися з Facebook і з Viber. Вони готові це робити (платити ПДВ). Facebook заявив, що він платить ПДВ у 20 юрисдикціях і готовий робити це в Україні. У них є готові інструменти для цього», — сказав Гетманцев.

Він є автором відповідного законопроекту, яким ПДВ в Україні планується ввести на сервіси Google, YouTube, Apple, Facebook, Adobe Booking та інші компанії, які надають електронні послуги в Україні.

Читайте також: Скандальні зміни в Податковому кодексі в 2020 році

«Ми робимо їм зручний механізм, користуючись яким, вони можуть сплачувати тут податки», — пояснив він.

«За нашими підрахунками, бюджет додатково отримає тільки від рекламних послуг 3 млрд грн на рік», — прогнозує Гетманцев.

Передісторія

  • Раніше Гетманцев заявив, що кожен нерезидент, який провадить діяльність в Україні, повинен платити податки. За словами Гетьманцева, соціальна мережа Facebook фактично ухиляється від податків.

  • «Щодо Facebook у нас вже є законопроект. Там мова йде тільки про ПДВ на електронні послуги, а не податок на прибуток», – зазначив Гетманцев.

  • Гетманцев також погодився, що змусити такі великі компанії, як Facebook, платити податки складно, але можливо.

  • Раніше в Раді був зареєстрований законопроект № 2634. Він пропонує ввести податок на додану вартість в розмірі 20% на електронні послуги, які надають фізособам компанії-нерезиденти України. Мова йде, зокрема, про Google, Facebook або Youtube. Автор законопроекту — Данило Гетманцев.

Схожі ініціативи в Європі

У жовтні 2019 року Італія ухвалила проект бюджету на 2020 рік, в якому передбачено новий податок для цифрових компаній, в тому числі американських технологічних гігантів.

Франція в 2019 році прийняла подібний закон, який зобов'язує великі компанії, що надають цифрові сервіси, сплачувати податок у розмірі 3% від суми річного доходу, одержуваного від послуг французьким користувачам.

Читайте також: Франція відклала введення податку для Google, Amazon і Facebook

У США розкритикували цей документ, заявивши, що податок прямо націлений на великі американські технологічні компанії, такі як Google, Facebook і Amazon.