Заборона блокувати картки міститься в антикризовому законі № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Але вона діє, тільки в тому разі, якщо позичальник припинив обслуговувати кредит після введення карантину. Якщо прострочення за кредитом виникло раніше, банк може поступати на свій розсуд.
Читайте також: Кредитні канікули під час карантину. Як скористатись і які ризики
Домовлятися чи скаржитися
В спірних ситуаціях споживачам радять звертатися до банку. «Можна з’ясувати причини, пояснити, чому виникла заборгованість та спробувати знайти рішення на рівні банку», — пояснюють в НБУ.
Якщо проблема залишилась невирішеною чи відповідь банку не задовольняє клієнта, він може звернутися за допомогою до регулятора.
У НБУ зазначають, що продовжують отримувати звернення від громадян про блокування карток. Додають, що кожна така скарга розглядається безпосередньо разом з банком, щоб з’ясувати причину та вирішити ситуацію.
Читайте також: Найкращий відгук березня: обіцяні кредитні канікули для бізнесу
Як клієнти Ощадбанку прощалися з картками
Як писав «Мінфін», наші користувачі стали частіше скаржитися на Ощадбанк. У багатьох претензіях говориться про одне і те ж: мовляв, банк блокує зарплатні і навіть соціальні картки, як правило, через прострочення за кредитом.
На початку квітня клієнти Ощадбанку залишили на порталі більше 20 коментарів з проханням розблокувати банківську картку.
За словами адвоката, керуючого партнера ЮФ «Можаєв і Партнери» Михайла Можаєва, умова про можливе блокування картки часто фігурує в договорі між клієнтом і банком. «Якщо така умова прописана в договорі, банк має право нею скористатися», — говорить він.