«Мінфін» з'ясував, як відкрити пивний бізнес на прикладі франшизи магазину розливного пива Good Beer.

Партнер материала

Пиво — один з найбільш популярних алкогольних напоїв в світі. Україна — не виняток. І це не дивно. Пиво коштує порівняно недорого, а п'ють його у великих кількостях, з приводу і без приводу 95% дорослих людей різної статі, віку та соціального становища. Причому перевага віддається «живому» розливному пиву. Народ вважає, причому справедливо, що крафтовый напій найсвіжіший, і володіє яскравим і насиченим смаком. Незалежно від економічної ситуації в країні, на ринку незмінно представлено безліч пивних точок різних форматів. Це говорить про те, що бізнес на пиві залишається рентабельним у всі часи.

На перший погляд — конкуренція в цьому сегменті неймовірно висока. Але, не все так погано. Конкуренція в цьому сегменті частково знизилася після введення заборони на продаж пива в кіосках. Франшиза пивного магазину — дійсно вигідна інвестиція, яка окупиться за кілька місяців і може приносити хороший прибуток. Швидко вийти на окупність дозволяє висока торговельна націнка — до 100-110%.

Зрозуміло, як і в будь-якій справі, тут є свої підводні камені. Щоб не зіткнутися з ними, можна відкрити магазин розливного пива за франчайзингом і спокійно працювати під «парасолькою» вже розкрученої мережі. Плюс такого варіанту не тільки в тому, що на вас буде працювати комерційний досвід франчайзера, але і в можливості закуповувати товар за вигідними цінами. Мережевим замовникам виробники пива пропонують особливі ціни, значно нижчі, ніж для автономних покупців. А це — важлива конкурентна перевага і гарантований прибуток.

Як відкрити пивний магазин розглянемо на прикладі європейського бренду Good Beer, який активно розширює свою франчайзингову мережу в Україні. До речі, успіх бізнесу багато в чому залежить від компанії-партнера, її стабільності, досвіду роботи і репутації. Насправді великих пивних франшиз на нашому ринку не так багато: «Пивний магнат», «Наше пиво», «Хмільний Роджер», «Пиволюб», «Бочка», Море Пива/HOP HEY і декілька інших.

Міжнародна компанія Good Beer була заснована в Німеччині в 2015 році, головний офіс знаходиться в Берліні. Магазини мережі працюють в Німеччині, Польщі, Україні та Росії. Компанія також відкрила свої представництва в Чехії, Казахстані, Білорусії і Молдові. Good Beer почав освоєння України з регіонів, але зараз активно розвиває свою присутність на столичному ринку. Всього в Україні близько 50 магазинів Good Beer, 16 з яких — у Києві. Компанія вселяє довіру: німці відомі пивні експерти, свою справу знають і при правильному підході співпраця з Good Beer може стати цілком успішною.

Головні витрати

Особливість франшизи магазинів розливного пива в тому, що тут немає конкретної фіксованої ціни: у неї дуже багато складових. Основні компоненти вартості це брендування, оренда приміщення, торговельне обладнання, закупівля товару.

У випадку Good Beer брендування коштуватиме 190 тисяч гривень. Символіка та логотипи компанії наносяться на обладнання, транспорт, вітрини. Чим частіше потенційний покупець бачить фірмову символіку, тим успішніше будуть продажі: сприйняття знайомого образу працює на підсвідомому рівні, визначаючи вибір.

Оренда торгового приміщення під магазин залежить від місця розташування та регіону, в середньому це буде 18-20 доларів за кв. м. Наприклад, оренда приміщення площею 50 кв. м у Подільському районі м. Києва обійдеться приблизно 40 тисяч гривень на місяць, в Голосіївському районі, ближче до центру міста — 60 тисяч, на Інститутській і Хрещатику — від 70 тисяч.

Витрати на торгове обладнання складуть в середньому 40 тисяч гривень. Скільки ви будете щомісяця витрачати на закупівлю пива — залежить від кількості кег. В Good Beer кажуть, що перша партія обійдеться приблизно в 30 тисяч гривень. Закуповувати, до речі, доведеться не тільки пиво, але і вино, а також традиційні пивні снеки, на кшталт чіпсів, грінок, горішків, в'яленої риби, м'яса.

Основні стартові витрати складуть приблизно 300 тисяч гривень. До цієї суми потрібно додати вартість оздоблювальних і ремонтних робіт (близько 30 тисяч гривень), придбання касового апарату (5 тисяч). Також знадобитися вивіска на вході, вітрина-холодильник для зберігання снеків, стійка, кеги для пива, кондиціонер, піногасники, зв'язок та інше. І звичайно ж — заробітна плата працівникам: для магазину площею 50 кв. м знадобиться мінімум дві особи (ще 30 тисяч гривень на місяць). В цілому це ще близько 100 тисяч гривень. У результаті одержуємо вартість «вхідного квитка» у бізнес на рівні 400 тисяч гривень.

Що приємно, не доведеться, як в інших випадках, платити паушальний внесок і рекламні відрахування. Роялті на користь франчайзера складе 2% від обігу на місяць.

Експерти Good Beer обіцяють, що магазин окупиться у високий сезон (влітку) приблизно за 2 місяці, в середній (міжсезоння) — за 2,5 місяців і низький (пізня осінь, рання весна, зима) — за 4 місяці.

Згідно з розрахунками компанії Good Beer, чистий прибуток в сезон може скласти понад 215 тисяч гривень, в середній сезон – 150 тисяч гривень, низький – 71 тисячу гривень на місяць.

Приціл на спальний район

Багато в чому успіх бізнесу залежить від розташування магазину. Він повинен розташовуватися в місці з великим потоком людей. Це означає, що в період з 16:00 до 18:00 біля торгової точки має проходити не менше 360 осіб — для міст з населенням менше 1 млн, і більше 480 осіб — в мегаполісах. І проїжджати 1000-2500 автомобілів.

Обов'язково має бути місце для парковки. До речі, магазин логічно розташовувати не в центрі, а в спальних районах — зазвичай свіже розливне пиво купують дорогою додому. Не варто відкривати магазин поряд з супермаркетами, де «пінне» можна купити разом з продуктами, а також поблизу пабів, барів тощо.

У Good Beer немає особливо жорстких вимог до приміщення. Головне — интенсивний трафік з великим потоком людей.

Площа магазину має бути не менше 30 кв. м. Оптимальний варіант — 50 кв. м.

Обладнання

Торгове обладнання для магазину розливного пива продають як українські, так і зарубіжні компанії, вибір дуже широкий. А якщо ви будете працювати з Good Beer, то можна купити у компанії (ціна середня на ринку). Зате пивне обладнання Good Beer надає безкоштовно, як і його сервісне обслуговування.

Стандартний комплект для оснащення пивного магазину: охолоджувач, що підтримує температуру напоїв близько +5 градусів, холодильник, прилавок, стійка для установки розливних кранів — пивна колона, пивні крани і шланг, кеги для перевезення пива, балон з газом, редуктор, для підтримки тиску в балоні, краплезбірник, вітрина для закусок.

Революцію на пивному ринку справили пристрої, які наливають пиво без піни, за рахунок зміни тиску в ПЕТ-пляшці. Це дозволять уникати втрат напою, а процес наливу став набагато швидшим.

Набір обладнання залежить від способу охолодження пива: за допомогою охолоджувача, холодильника або комбінований. Охолоджувачі коштують дорого, тому традиційно використовуються холодильники — у них ставлять кеги з пивом.

Товар

За словами співзасновника мережі Good Beer Ігоря Сороки, компанія уклала з виробниками національний договір на вигідних умовах і працює напряму, без посередників, тому ціни на пиво максимально вигідні. Франчайзі отримує знижку 10-20% від базової ціни. Плюс, що важливо, це гарантовано якісна продукція, яка поставляється вчасно.

У «пивних» франчайзерів досить жорсткі вимоги до асортименту. Для хорошої виручки в магазині має бути не менше двадцяти сортів пива, а також інша продукція. Good Beer продає пиво, сидр, безалкогольні напої від офіційних дистриб'юторів:

  • SUN InBev Ukraine,
  • ПАТ «Карлсберг Україна»,
  • ПрАТ «Оболонь»,
  • ПАТ «Пиво-безалкогольний комбінат «Радомишль» (компанія «Перша Приватна Броварня»).

Також компанія працює з іншими пивоварнями з виробництва живого пива.

Загальна лінійка складає більше 160 сортів пива. Що будете продавати саме ви, вирішують маркетологи мережевика.

Снекова продукція і вино мають надходити до магазину від затверджених франчайзером постачальників.

Також в магазині повинні бути представлені різні види сидру, безалкогольні напої, квас.

Що отримує франчайзі

Крім вже «розкрученого» бренду та спеціальних цін на товар, ви отримаєте від Good Beer покроковий план відкриття магазину і точні фінансові розрахунки за проектом. Франчайзер допоможе з вибором приміщення, його брендуванням, реконструкцією і дизайном, всім необхідним обладнанням. Оформить вивіски, зовнішню і внутрішню рекламу. Зазвичай магазин відкривається дуже швидко — за два тижні.

Франчайзер надає докладні інструкції з асортименту, викладенню товару, організації робочого простору і підсобних приміщень. За його участю встановлюється програмне забезпечення, підключаються онлайн каси. Як вже згадувалося, вам потрібно купити тільки торгове обладнання, а пивне (охолоджувачі, крани тощо) франчайзер надає безкоштовно.

В ході роботи спеціалісти Good Beer будуть виконувати повне сервісне обслуговування пивного обладнання: регулярну промивку системи, ремонт охолоджувачів і кранів. Пивні системи необхідно регулярно промивати для забезпечення їх нормальної роботи і для запобігання прокисання пива. Good Beer робить це за свій рахунок.

Франчайзер пояснить всі нюанси роботи, навчить і проінструктує персонал. Реклама і маркетинг, а також фірмова продукція (пакети, футболки тощо) теж відповідальність Good Beer. Зрозуміло, ваш магазин буде «розкручуватися» за рахунок мережі. У процесі роботи вам нададуть всі необхідні консультації.

Плюси і мінуси

Плюси використання франшизи очевидні: підтримка франчайзера на всіх етапах роботи, «обкатані» моделі ведення бізнесу, надійні постачальники та вигідні ціни на товар, якісне обладнання, рекламна підтримка та ін. Крім того, якщо потрібен кредит, взяти його простіше при співпраці з вже відомим брендом — банки звертають на це увагу.

Головний мінус — обмеження свободи: ви робите тільки те, що вам каже франчайзер і що вказано в умовах договору. Найважливіший пункт: ви торгуєте тільки тією продукцією, яку обирає мережевик, в даному випадку, Good Beer. Навіть у разі, якщо ви знайдете постачальників з більш дешевим і не менш якісним товаром, робота з ними буде неможлива за умов франшизи. Крім того, необхідно дотримуватися принципу неконкуренції: ви не будете мати права відкривати власний магазин аналогічного формату.

Умови кредитування

Незважаючи на те, що стартові інвестиції в магазин розливного пива відносно невеликі, достатньої суми у вас може і не виявитися. У цьому випадку буде потрібен кредит. Вигідні умови кредитування підприємців пропонує Приватбанк в рамках програми «КУБ – Країна успішного бізнесу».

Банк готовий надати суму в розмірі 50% вартості франшизи — до 1 млн грн. Обов'язкова умова: підприємець повинен мати досвід ведення бізнесу не менше року. Мінімальний розмір кредиту – 50 тис. гривень. Важливо, що кредити видаються приватним підприємцям та юридичним особам без застави.

У перші 6 місяців ставка складе 1,8% від суми кредиту на місяць, наступні півроку — 1,6%.

КУБ -

Країна успішного бізнесу