Отже, давайте спочатку розберемося, що сталося у випадку Nike.

Ситуація виглядає досить просто. «Торгосфера» закупила у китайської компанії спортивне взуття. Знак, нанесений на це взуття, підозріло схожий на емблему Nike. А оскільки торговельні знаки Nike внесені до спеціального митного реєстру, Одеська митниця виявила пильність, і вирішила уточнити у правовласника, чи дійсно він експортує взуття в Україну. Відповіддю виробника спортивного одягу стала подача позову з вимогою заборонити використання знака, вилучити і знищити контрафактний товар.

Незважаючи на те, що справа тільки призначена до розгляду, компанія Nike вже звернулася до суду із заявою про арешт контрафактної партії взуття.

Якщо врахувати дані, які вже миготять в судових рішеннях, і той факт, що компанії Nike належать права на спірний знак, суд здається вельми перспективним.

Що допоможе «Торгосфері»? Рятувальним кругом для компанії може стати висновок експерта, в якому буде вказано, що знаки не схожі. Втім, якщо жодна зі сторін не подасть експертне дослідження, це стане підставою для апеляційного оскарження в майбутньому.

Поради юриста

Доки ми чекаємо судового розгляду, пропонуємо запам'ятати кілька простих правил, які стануть в нагоді всім учасникам модної індустрії.

1. Реєструйте торгову марку, яку використовуєте для просування. Якщо ви ведете бізнес в декількох країнах — скористайтеся Мадридською угодою і розширте зону дії вашого знака.

2. Подавайте заявку про внесення вашої торговельної марки в Митний реєстр прав інтелектуальної власності. Нехай пильність ДФС зіграє на вашу користь.

3. Продумуйте стратегію захисту ще під час створення продуктів. Іноді, реєстрація принтів або форми товару, дозволяє заощадити гроші і полегшує боротьбу з підробками.