Учасники ринку побутової техніки та електроніки кажуть, що ця частка є більшою і становить 70%.
Вони додають, що через це, а також рекомендованою роздрібною ціною, на товарах Apple багато не заробляють, а в деяких випадках продають собі у збиток.
«За нашими оцінками, „сірий“ імпорт становить близько 50%», — заявив керівник напрямку ритейл «Асбіс-Україна» Віталій Мельниченко.
Втім, самі торговці, опитані журналістами, називають інші цифри. Співвласник мережі «Фокстрот. Техніка для дому» Валерій Маковецький оцінює частку сірої продукції Apple в 90%.
Керівник мережі електроніки Brain Тарас Мазур також говорить, що в Україні 90% ринку займається неофіційними товаром.
Причина в тому, що через рекомендовану роздрібну ціну від Apple продавати продукцію в Україні не вигідно.
«Ті рітейлери, які працюють „по-білому“, мають досить низькі позиції на ринку. Коли товар ввезений в країну нелегально, продавець може собі дозволити різні знижки та акції — це приваблює клієнтів. Так на деяких ресурсах той же iPhone можна знайти на 20% дешевше», — говорить Мазур.
На зарубіжних ринках Apple також залишається низькомаржинальним для реселерів.
За даними The Economic Times, маржа може становити 1,5-2%, якщо клієнт платить карткою, і близько 4,5% — готівкою. Для порівняння, маржинальність Samsung і Xiaomi може досягати 15%. Однак рітейлери продовжують співпрацювати з Apple через високий попит на її продукцію.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що інтернет-магазин«Розетка» перестав продавати техніку Apple, тому що «техніка Apple не надходить офіційно в Україну».