Ріелтори
Найчастіше до ріелторів звертаються ті покупці, які продали житло на вторинному ринку і хочуть інвестувати в споруджуваний об'єкт. Якщо з агентом з нерухомості в процесі роботи склалися добрі відносини, то до його рекомендацій прислуховуються і під час вибору новобудови.
Другий варіант: при самостійному прозвоні оголошень покупець виходить на ріелтора і той допомагає зробити покупку.
Навіщо потрібен ріелтор? Якщо це професіонал, то він допоможе визначитися з вибором району, забудовника, неупереджено розповість про переваги і недоліки об'єкта, прорахує, коли окупиться інвестиція, а в деяких випадках зможе запропонувати знижку більше, ніж покупець отримає у відділі продажів.
Чудово, правда? Але ось біда, таких професіоналів на ринку мало. Найчастіше ріелтор просто пропонує клієнту той об'єкт, забудовник якого дає йому найбільшу комісію з продажу. При цьому ріелтор не вникає в особливості документації, надійності забудовника і т.д., а просто доводить покупця до дверей відділу продажів. Іноді такі «профі» примудряються ще й вимагати з покупця відсоток за послуги.
Крім того, у ріелтора не завжди є актуальна інформація про наявність квартир у забудовника. Та й сам забудовник дає на реалізацію зовнішнім продавцям далеко не всі свої об'єкти.
Відділ продажу
Безпосередньо у відділ продажів люди, як правило, приходять вже маючи початкове уявлення про об'єкт. Інформацію отримують з сайтів забудовників, від знайомих, на форумах і зовнішніх рекламних носіях.
Так, у відділі продажів вам розкажуть лише про одного забудовника. І знижку вам, швидше за все запропонують мінімальну. Але! Ви зможете дізнатись про всі квартири, які є в наявності. І що не менш важливо: після підписання договору ви саме у відділ продажів, а не до ріелтора, будете приходити, щоб дізнатися як просувається будівництво, з'ясовувати всі питання, пов'язані зі здачею в експлуатацію, оформленням права власності, заселенням, пропискою тощо.
Особливості ринку
На київському ринку первинного житла за різними аналітичними даними всього близько 7-10% від загальної кількості продажів проходять за допомогою ріелторів. При цьому в Європі і США цей показник досягає 80%. Українські забудовники все частіше звертаються до ріелторів за допомогою і готові до партнерських програм в реалізації квадратних метрів. Однак, є маса факторів, які гальмують процес. Ось деякі з них:
— Ріелтори не завжди отримують відсотки, тому що не можуть довести, що це саме їх клієнт, адже у багатьох забудовників немає відповідних механізмів відстеження клієнтів.
— Забудовники незадоволені якістю роботи ріелторів і не завжди готові до плідної співпраці.
— Немає чітко сформульованих і відпрацьованих ринком правил гри, зрозумілих і прийнятих як забудовниками, так і ріелторами.
Впевнена, що в найближчому майбутньому обидві сторони зрозуміють свою вигоду і почнуть плідну співпрацю. Виграє від цього перш за все покупець. Адже він зможе отримати максимально повну і неупереджену інформацію, вибрати найбільш підходящий об'єкт для вигідних інвестицій.