Мінфін - Курси валют України

Встановити
11 березня 2021, 14:00

У Народному рейтингу банків два новачки

Банк заблокував картку і залишив клієнта без грошей за кордоном. Гроші загубилися при переказі з карткового на депозитний рахунок. Позичальник потрапив у прострочення через програмні збої у банку. Про все це читачі розповіли «Мінфіну» в лютому.

Онлайн-банки попереду

За підсумками лютого склад п'ятірки лідерів Народного рейтингу «Мінфіну» змінився. Перші дві позиції, як і раніше, посідають monobank та А-Банк.

А ось на 3 та 4 місце вирвалися новачки — віртуальний Sport bank (працює на базі Оксі Банку та Таскомбанку) і ПАТ «Банк Восток». Ці гравці вперше потрапили до рейтингу, оскільки виконали необхідну умову: набрали на нашому сайті понад 100 клієнтських відгуків, які було підтверджено.

Познайомимося з новачками ближче.

Sport bank — спільний проект IT-компанії Dyvotech і компанії N1. Його «фішка» — рекордний кешбек 10%, але тільки на всі спортивні товари та послуги. Мета засновників — Микити Ізмайлова та Дениса Саприкіна — об'єднати навколо фінансових послуг всіх, хто має відношення до спорту.

Одним з засновників «Банку Восток» є бізнесмен Володимир Костельман — співвласник групи «Fozzy». У партнерській зв'язці «банк — продуктовий ритейл» успішно реалізується чимало карткових проектів.

Обидва новеньких банки увійшли до топ-5 лідерів за приростом активних карток за 2020 р. Оксі Банк, на базі якого працює Sport bank, продемонстрував найрізкіший стрибок, збільшивши картковий портфель в 36 разів — до 62 тис. штук. Банк «Восток» — в плюсах за всіма основними показниками карткового бізнесу.

Новачки потіснили старожилів рейтингу. Альфа-Банк опустився з 3-ї на 5-у позицію, Таскомбанк — з 5-ї на 7-у.

Минулого місяця користувачі залишили 27 заявок про вирішення проблем з Альфа-Банком. Тільки 6 користувачів до кінця місяця зробили позначку про те, що банк розглянув заявку (або 22%). Це менше, ніж у інших банків. Втім, приблизно такий же показник врегулювань і у незмінного лідера рейтингу — monobank.

На кого скаржилися

Всього в короткому лютому читачі «Мінфіну» залишили на нашому сайті майже 300 скарг на роботу банків. Це на 20% більше, ніж у насиченому святами і «локдауном» січні. Банки також були активнішими у врегулюванні скарг: вирішили 112 конфліктних ситуацій, тобто більш ніж кожну третю.

Вже за традицією найчастіше скаржилися на якість обслуговування в державному Приватбанку. Це цілком зрозуміло: банк має найбільшу клієнтську базу — понад 20 млн. активних клієнтів.

Минулого місяця читачі залишили 89 заявок про вирішення проблем з Приватом. До кінця місяця користувачі повідомили про те, що 31 з них фінустанова успішно закрила. Проте, за підсумками лютого Приватопустився в рейтингу з 7-го на 13-е місце. Це перше падіння банку за досить тривалий період. Останні півроку Приват стабільно поліпшував свої позиції в Народному, почавши сходження з 15-ої позиції.

Інший великий держбанк — Ощадбанк — в лютому отримав тільки 32 нових скарги і успішно «розрулив» 26 з них. Незважаючи на це, банк не зміг зберегти позицію і перемістився з 4 на 9 місце.

Що турбувало клієнтів

У найкоротшому місяці 2021 року читачів «Мінфіну» хвилювало безліч проблем. В їх числі:

  • труднощі покупки ОВДП через Приватбанк;
  • технічні збої в роботі систем банків, в результаті яких у клієнтів виникали кредитні борги і прострочення;
  • повідомлення банків про транзакції з чужих карток;
  • необхідність відвідування відділень для здійснення найпростіших процедур;
  • гроші занадто довго йдуть, або ж губляться дорогою;
  • некомпетентність персоналу: на гарячій лінії кажуть одне, у відділеннях — інше.

Приват не хоче продавати ОВДП

Користувач з ніком «zlyi» вирішив придбати ОВДП через Приватбанк, витративши на них кошти з депозиту в цьому ж банку, термін якого закінчувався.

Після попередніх консультацій з фахівцями, депозит на 400 тис. грн. продовжувати не став і додав до нього на картку ще 120 тис. грн. Однак, на етапі завірення документів електронним цифровим підписом трапився збій.

«Підписати документи неможливо, при тому що ніяких застережень (типу „підпис невірний“, чи будь-яких інших) система не видає. Кошти заморожені 10-ий день», — обурювався клієнт. В результаті, проблема все ж була вирішена банком.

«IT-спеціалісти Банку перевіряли звернення даного клієнта. Технічних помилок роботи сервісу, пов'язаних з підписанням документів виявлено не було. Можливо, на комп'ютері клієнта було встановлене програмне забезпечення яке обмежувало використання файлу з ЕЦП. Враховуючи те, що клієнт неодноразово намагався подавати заявки, однак, самостійно не зміг підписати жодного документу, йому було рекомендовано звернутися до відділення Банку. „02“ лютого 2021 року у відділенні Банку клієнту допомогли створити і підписати заявку, вона була одразу прийнята в роботу і операція проведена того самого робочого дня», — прокоментували випадок у Приваті.

Укрсиббанк «намалював» заборгованість

Читач під ніком efimson розповів про загадкове виникненні заборгованості в розмірі 701,52 грн на дебетній зарплатній картці Укрсиббанку. Листування з представниками банку не принесло результатів. За словами клієнта, вони спочатку висували різні версії події, а потім навіть прозоро натякнули, що виниклу заборгованість доведеться погасити.

«Это что вообще за банк? Что за консультанты? Если завтра из-за их „сбоев“ у меня отобразится минус 100000, это что вообще такое? — задається питанням клієнт, — Консультанты, которые сразу, не разобравшись в ситуации, начинают закидывать вымышленные предположения, это вообще супер!».

Ощадбанк списав всі гроші на тіло кредиту

Наш читач AKuch один з багатьох постраждалих від технічного збою в Ощаді, в результаті якого всі внесені кошти були зараховані в рахунок погашення основної суми боргу — тіла кредиту. А ось відсотки виявилися несплаченими. «Місячний платіж по кредитній карті 828,96 грн. 12 лютого сплатив 2000 грн, а 19 числа приходить повідомлення наступного змісту: «Шановний клієнте! З технічних причин ваше поповнення кредитної карти в повному обсязі зараховано на погашення тіла кредиту. На жаль, % за користування кредитними коштами не сплачені. Щоб не виникла заборгованість, просимо до 24.02.2021 погасити відсотки по рахунку, на суму 828,97 грн», — пише читач.

У своєму коментарі банк вибачився за завдані незручності. Але не більше того. «Оскільки було погашено частину використаного кредитного ліміту, у наступному періоді вам буде нараховано меншу суму відсотків», — спробували заспокоїти клієнта в Ощадбанку.

Укргазбанк доповідає про операції клієнтів третім особам

Читач «Мінфіну» sherlock440 поскаржився, що, починаючи з 21 вересня 2020 року, Укргаз надсилає SMS-сповіщення про грошові перекази якоїсь банківської картки. Фокус в тому, що одержувач повідомлень не тільки не є власником даної картки, але і взагалі не є клієнтом Укргазу.

«Поначалу думал, что это мошенники, но в конце прошлого года позвонил в техподдержку этого банка, попросил отвязать мой номер от этого счёта (могло же быть такое, что его случайно добавили — хотя не представляю, как это можно было сделать без проверочного пин-кода)», — пише читач. Однак пройшло три місяці, а інформування триває: постійно надходять повідомлення з рахунку, показується поточний баланс, списання і нарахування.

«Видимо, это какая-то маркетинговая схема — задалбывать левых людей какими-то левыми счетами, чтобы обратить на себя внимание», — припустив sherlock440. Заявка залишилася без коментарів або іншої реакції з боку Укргазбанку.

Отримати картку віртуального Izibank не так вже й просто

Користувач «khvorost» спробував отримати картку банку, завантажив додаток, сфотографував документи. Через 12 годин він отримав повідомлення, що банк прийняв документи, і пропозицію отримати картку у відділенні. «

Сотрудник ТАС банка попросил документы, начал фоткать на свой смартфон (видимо личный) и отправлять кому-то в телеграмм (т.е. о каком-либо ответственном хранении ваших персональных данных можно просто забыть).

После чего мне предложено было снять маску, для идентификации, что прямо противоречит законодательству Украины, а именно постановлению КМУ о карантинных ограничениях", — описав ситуацію читач. Після відмови здійснювати адміністративне правопорушення, банк відмовив у видачі картки.

Очевидно, маємо справу з правовою колізією. З одного боку, є Постанова Кабміну. З іншого боку, банк зобовязаний неухильно виконувати інструкції регулятора з ідентифікації. У цьому, перш за все, має бути зацікавлений сам клієнт, бо йдеться про його фінансову безпеку.

«Ситуація, що виникла при отриманні картки в точці видачі, нестандартна і доволі неприємна для обох сторін. Проте менеджер з видачі карток діяв згідно з вимогами чинного законодавства (зокрема Порядок проведення ідентифікації та верифікації клієнтів передбачений в Положенні про здійснення банком фінансового моніторингу, затвердженому постановою НБУ від 19.05.2020 № 65) для 100% підтвердження відповідності документів. Також наголошуємо, що всі дані клієнта, включаючи фото, не передаються і не зберігаються на жодному з особистих гаджетів. Розуміємо, що сам кейс нестандартний — оскільки карантин накладає свої обмеження, і щоб клієнтський досвід не страждав від цього, стаємо більш зручними — зокрема зараз запускаємо відеоверифікацію через BankID задля зручності клієнта», — прокоментували ситуацію в izibank.

Укрсиб залишив клієнта без грошей за кордоном

Клієнтка банку під ніком Irina Franzini, що перебуває у цікавому стані, розповіла на сайті «Мінфіну» історію, що льодянить душу.

«Я за границей, мне заблокировали карту без оповещения. Банк отказывается разблокировать карту. Я должна принести в банк паспорт и код или сделать нотариальное удостоверение на другого человека», — повідомила читачка, додавши, що картку заблокували при спробі розрахуватися нею на заправці.

«Мне пришлось ждать 2 часа, пока мне привезут деньги. Вы считаете это нормально??? Вы самый ужасный банк, с которым у меня когда-либо была карточка», — резонно обурювалася клієнтка, яка через місяць мала народжувати, і літати було вже ризиковано.

«Я смогу прибыть в Украину не раньше чем через 6 месяцев, и все это время не смогу пользоваться своей карточкой, потому что ваш „суперский“ банк не может ничего сделать в онлайн-режиме», — констатувала Irina Franzini.

Укрсиббанк ніяк не відреагував на клієнтську скаргу на сайті «Мінфіну».

В Креді Агріколь загубилася кругленька сума

Користувач «abc11111» розповів про невдалий досвід поповнення депозиту в Креді Агріколь Банку з картки через мобільний додаток. Зазвичай ця операція займає 1−2 хвилини. Однак цього разу щось пішло не так.

«Прождав несколько часов, я так и не увидел денег на депозите. Позвонил в службу поддержки банка, где мне объяснили, что платежи за субботу и воскресенье будут видны в начале рабочего дня в понедельник», — згадує клієнт, гроші якого чотири доби блукали невідомо де.

За словами користувача, історія закінчилася на п'ятий день. «Мне позвонили три оператора банка в разное время и сообщили, что вопрос решён, деньги вернулись на карту (до депозита так и не дошли)», — резюмував «abc11111».

Автор:
Дмитро Гриньков
Редактор Дмитро Гриньков
Пише на теми: Фінанси, банки, інвестиції

Коментарі - 10

+
+70
bonv
bonv
11 березня 2021, 15:06
#
Найбільше клієнтів турбують низькі відсотки по депозитам:))
+
+14
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
11 березня 2021, 15:45
#
Укрсиббанк — ресурсов море, а продукты выдают на 3+. Печалька.
Банк «Восток» контролирует Мороховский Вадим Викторович, а не Костельман.
+
+20
Hemi
Hemi
11 березня 2021, 17:02
#
А почему не подняли проблему массовых хищений в ПУМБе? По-моему самые актуальные отзывы на данный момент
+
0
Тетяна Делл
Тетяна Делл
11 березня 2021, 19:00
#
Спасибо большое за комментарий. Отзывы о кражах пользователи начали оставлять уже в марте. Мы постараемся разобраться в ситуации как можно скорее
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 березня 2021, 19:06
#
«віртуальний Sport bank (працює на базі Оксі Банку)«

На сегодняшний день проект Sportbank
работает на базе двух украинских банков:

— ОКСИ банк — публичная оферта https://sportbank.com.ua/oferts_list
— ТАСкомбанк — публичная оферта https://sportbank.com.ua/oferts_list-tas

Карта какого банка используется — можно узнать по её bin-коду
+
+8
Італій .
Італій .
11 березня 2021, 23:24
#
Странно что ПУМБ не попал в текст. А судя по количеству отзывов о проблемах с кражей денег с карты — проблема есть и она всё ещё не решена или не найдены причины благодаря которым мошеники могут чистить счета клиентов.
+
0
Італій .
Італій .
11 березня 2021, 23:32
#
Ах, не заметил что про это уже писали.

Татьяна, я хочу подсказать что первые отзывы были в середине февраля. Просто в начале марта клиенты пошли косяком, среди них ещё и хайпанувший блогер оказался.

Вот февральские отзывы по этой теме:
10 февраля https://minfin.com.ua/company/pumb/review/215498/
23 февраля https://minfin.com.ua/company/pumb/review/217166/
26 февраля https://minfin.com.ua/company/pumb/review/217702/

Первые два содержат неплохое описание проблемы

И ещё есть отзыв за 19 февраля с похожей проблемой, но как обычно водится — автор не потрудился написать именно отзыв https://minfin.com.ua/company/pumb/review/216630/
+
0
Тетяна Делл
Тетяна Делл
12 березня 2021, 10:03
#
Спасибо большое! Уже дали запрос в банк. Разбираемся
+
+37
Qwerty1999
Qwerty1999
12 березня 2021, 13:13
#
Впервые об эксплуатации уязвимости в протоколе SS7 и перехвате SMS с ОТР-паролями для обхода двухфакторной аутентификации писали в начале мая 2017 года немецкие издания в связи с кражей денег хакерами из немецких банков.

И только один украинский банк Приватбанк оперативно отреагировал на данную угрозу и внедрил в свой функционал двухфакторной аутентификации звонок на финансовый номер телефона с необходимостью подтверждения операции путём набора цифры «1», что напрочь нивелирует такую хакерскую атаку.

Также был внедрён и другой, более изощрённый способ защиты — привязка работы интернет-банкинга (мобильного приложения) к «белому» IP-адресу клиента — при активации этой функции даже зная логин и пароль и имея на руках финансовый номер телефона клиента нельзя получить доступ к интернет-банкингу с IP-адресов не из списка разрешённых.

К сожалению, наши банки будут ещё долго перекладывать свои проблемы на клиентов, а наши доблестные спецслужбы игнорировать реальные угрозы…
+
0
uxui
uxui
14 березня 2021, 3:55
#
Ещё пожалуйста разберитесь со своей поддержкой, которая 3 недели подряд морозится и не отвечает на жалобы. Ну и то что отделение 35 в Киеве на Минской впаривает карты Бизнес без документов ФОП. У вас сотрудники хоть раз в жизни открывали инструкцию 492 перед тем как устроиться в ПУМБ?)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися