Мінфін - Курси валют України

Встановити
8 грудня 2023, 13:10

Електромобілі знищать нафтовидобувачів швидше, ніж очікувалося

Зростаючі продажі електромобілів останніми роками змусили експертів покращити свої прогнози щодо того, коли світове споживання нафти досягне піку. Яку частку ринку вже займають електромобілі та як це впливає на нафтовиків, пише Reuters. «Мінфін» публікує переклад статті.

Пік до кінця десятиліття

Міжнародне енергетичне агентство (МЕА), що базується в Парижі, яке об'єднує 29 промислово розвинених країн, очікує, що світове споживання нафти досягне свого піку наприкінці цього десятиліття на рівні 103 мільйонів барелів на добу, після внесення регулярних коригувань, порівнюючи з прогнозом 2017 року, згідно з яким, пік складе майже 105 мільйонів барелів на добу у 2040 році.

«Переломним моментом стала політична підтримка переходу до електрифікації, яка суттєво знизила попит на нафту з боку транспортного сектора, який був ключовим фактором зростання світового попиту на нафту», — сказав Апостолос Петропулос, фахівець з енергетичного моделювання в МЕА.

Нафтовий гігант BP покращив свої прогнози глобального пікового попиту на нафту, тоді як уряди Сполучених Штатів та Китаю — двох найбільших у світі споживачів нафти — переглянули свої прогнози внутрішнього споживання.

За даними МЕА, на транспорт припадає близько 60% світового попиту на нафту, причому лише на Сполучені Штати припадає близько 10%. Ця частка має знизитися, оскільки МЕА очікує, що до 2030 року світовий попит на нафту скоротиться приблизно на 5 мільйонів барелів на день.

За даними МЕА, світові продажі електромобілів наразі складають близько 13% від усіх продажів автомобілів і, ймовірно, зростуть до 40−45% ринку до кінця десятиліття. Це відбувається завдяки поєднанню все жорсткіших стандартів ефективності та субсидій, запроваджених різними урядами у всьому світі після Паризької угоди 2015 року, спрямованої на утримання глобального потепління в межах 1,5 градусів за Цельсієм (2,7 градусів за Фаренгейтом) вище за доіндустріальні температури.

Останні заходи субсидування включають податковий кредит у розмірі 7 500 доларів США за Законом «Про зниження інфляції при купівлі нового електромобіля», який набув чинності минулого року і покликаний допомогти компенсувати високі ціни на авто.

Хоча ці цифри великі, МЕА заявило, що продаж електромобілів має бути ще вищим — близько 70% ринку до 2030 року, щоб відповідати меті Паризької угоди з обмеження потепління.

Незрозуміло, чи зможуть продажі досягти цих висот.

Виробники електромобілів, включаючи General Motors, Ford та Stellantis, останніми тижнями відклали або скасували плани прискорення виробництва на фоні зростання витрат на робочу силу та ознак того, що вищі відсоткові ставки уповільнюють економічне зростання у Сполучених Штатах.

Проте, у довгостроковій перспективі зниження вартості акумуляторів для електромобілів вселяє оптимізм у деяких експертів.

Китай — лідер ринку

Темпи впровадження електромобілів у майбутньому сильно залежатимуть від цін на електромобілі та доступності зарядних станцій, — на думку галузевих експертів. Китай має перевагу за обома пунктами.

За даними британської дослідницької фірми JATO Dynamics, у середині 2023 року середній електромобіль у Китаї коштував 31 165 євро (33 964 долари). Як з'ясував JATO, найдешевший електромобіль у Китаї був на 8% дешевше, ніж найдешевший еквівалентний автомобіль із бензиновим двигуном. Це завдяки масовим державним субсидіям та легкодоступності рідкісноземельних елементів, які мають вирішальне значення для виробництва електромобілів.

Електромобілі займають близько чверті ринку в Китаї, і очікується, що країна очолить глобальне зростання.

У Сполучених Штатах, навпаки, середня ціна електромобіля становить понад 53 000 доларів, за даними автомобільної дослідницької компанії Kelley Blue Book, що приблизно на 5 000 доларів більше, ніж у автомобіля з бензиновим двигуном.

Сполучені Штати також значно відстають від Китаю за загальною кількістю громадських зарядних станцій. Біла книга, опублікована в жовтні Інститутом електрифікації, що фінансується промисловістю, наголошує, що в Сполучених Штатах налічується близько 52 000 громадських зарядних станцій, в Європі — близько 400 000, а в Китаї — близько 1,2 мільйона.

Проте, за даними МЕА, очікується, що до 2030 року частка електромобілів у реєстрації нових автомобілів у США зросте до 50%, оскільки водіїв приваблюють технології, що вдосконалюються, падаючі ціни та перспектива забути про волатильні ціни на бензинових заправках.

Читайте також: Доходи росії від нафти і газу знизяться вдвічі: що для цього зроблять США

«Зміни у політичній сфері можуть затримати перехід», — сказав Петропулос із МЕА, посилаючись на побоювання деяких виробників електромобілів, що вибори в США наступного року можуть призвести до нового перегляду політики. «Але, зрештою, перехід уже відбувається».

Коментарі - 35

+
+30
Genna Smatko
Genna Smatko
8 грудня 2023, 15:55
#
Це добре. Пора вже тих хто сотні років засмічував атмосферу самих знищити як динозаврів. Амінь!
+
+60
Володимир Нєтряпко
Володимир Нєтряпко
8 грудня 2023, 18:48
#
Ось тільки «карбоновий індекс» електромобілів виявився вищім ніж двс…
+
0
neverice
neverice
9 грудня 2023, 10:52
#
Чому ви так вважаєте? Навіть якщо на етапі виробництва електромобіля викидається більше (що сумнівно), за свої 15−20 років служби він не спалить близько 300 барелів нафти — а це 50 тонн різних викидів.
+
0
Володимир Нєтряпко
Володимир Нєтряпко
10 грудня 2023, 19:20
#
Це не про виробництво машин, а про виробництво електроенергії (наприклад в Китаї)…
+
+30
82845392
82845392
11 грудня 2023, 5:02
#
Да и утилизация, мягко говоря, не «бесплатная» в этом смысле.
+
+15
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 11:36
#
Спалить, але на ТЕС.

І утилізація спалинувки це більшою частиною утилізація метала (йде на переробку), пластику (йде на переробку) та скла (йде на переробку).
А от електромобіль крім всього цього має величезний акумулятор який містить купу отруйних речовин. Та й виробництво акумуляторів також дуже отруєє середовище.
+
0
vt313
vt313
11 грудня 2023, 19:24
#
Спалить на ТЕС в 2 — 3 рази менше.
+
+15
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 19:34
#
Скоріш в 2−3 рази більше бо ти забиваєш про втрати на передачі електроенергії і під час зберігання в самому акумуляторі. Я можу заправити машину і залишити її на місяць — і це не вплина на пробіг. А що станеться з електромобілем через місяць відстою, особливо взимку?

До слова скільки електроенегії буде витрачего на прогрім автомобіля який потрапив під крижаний дощ як це було на днях у Харкові? Гадаю що більше ніж у спалинувки.
+
0
vt313
vt313
11 грудня 2023, 20:00
#
Придумати можна багато чого. Насправді в 2 — 3 рази менше.
І це число буде покращуватись, по ходу розвитку.
+
+15
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 20:08
#
Придумати можна багато чого. Насправді в 2 — 3 рази менше.

Придумати можна багато чого, насправді не меньше, а більше.

І це число буде покращуватись, по ходу розвитку.

Як покращиться — тоді і приходьте.
+
+23
vt313
vt313
11 грудня 2023, 20:31
#
По місту 10 л. бензину, за 500 грн. проти 15 кВТч, за 20 грн.
Сьогоднішні реалії
+
+15
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 20:46
#
Які 10? Викінь вже свій москвич на звалище. В мене 6,5 на сотню, а сотня це десь півтора дня. Тож не 500, а лише 250₴.

Але ти забув що мой автомобіль коштує в півтора рази дешевше ніж електричний аналог. І щоб просто наздогнати загальну суму «вартість+пальне» мені треба проїздити на ньому десь 5 років з пробігом не меньше 15000 на рік.

А є багато людей яки їздять набагато меньше за мене і їм ще більше кататись на своїх спалинувках лише для того щоб нарешті почати витрачати більше ніж власники електричок. І тут вже треба згадати про деградацію акумулятора і можливу його заміну дечь через 7−8 років. З вартістю акумулятора ніяка капіталка ДВЗ не порівняється.

Тож в жогу таку «економію». Наступного разу краще готуйся до суперечки бо всі ці аргументи про дещевизну пробігу суперкомпенсовані початковою вартістю.
+
0
vt313
vt313
11 грудня 2023, 20:56
#
Civic, нормально відрегульований. На трасі 5 л., по київським пробкам, 10 л. за щастя.

Придумати можна все що завгодно. Так початкова ціна вища, але затрати нижщі. Тут що кому.

ТО і ремонти в автомобіля дорожчі за аналогічні в електомобіля.

Можете відкрити будь який сервісний центр і порівняти.
+
0
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 21:06
#
Дядьку, рахував я все то.

Бо ціну електрички не з потолка взяв, а така стояла в салоні поруч з моєю. Не знаю скільки там ТО у електрички, треба поцікавитись у людини що її купила. Але в мене за талмудом це від 2000 до 5000 гривень, причому якщо робити по талмуду то це лише раз на рік. Не та сума що докорінно щось змінює. якщо в мене на пальне в рік йде десь 40-50к.

Єдине що мене радує в електричці що є близнюком моєї машини то це пробіг нарешті дозволяє виїзжати за місто і проїхати 2−3 години до наступної зупинки яку я роблю в будь якому випадку. Хоча все одно поїздки треба прораховувати, в той час як я можу спокійно сісти та поїхати, якщо мова не йде про якусь глухомань типу Чернігівської області. До слова в Чернигівській області на електричці теж буде жога і мабуть більша.
+
+29
neverice
neverice
8 грудня 2023, 16:12
#
Не зовсім зрозуміло, чому експерти очікують пік аж у 2030. Зростаюча частка продажів електромобілів має більш ніж повністю компенсувати потенційний ріст загальної кількості машин. Більше того, навіть якщо частка проданих електромобілів не буде зростати — все одно буде зростати їхня загальна кількість (бо в утіль будуть йти старі машини, які практично 100% ДВЗ, а нових буде прибувати лише 85% ДВЗ). Тобто, при сталій загальній кількості машин використання нафти вже має знижуватись щороку.
Іншими словами, щоб зберегти використання нафти на поточному рівні, у світі має продаватись машин більше рівно на кількість проданих електромобілів. І це явно не так, немає 15% росту продажів ринку машин в рік.
+
+15
82845392
82845392
11 грудня 2023, 5:04
#
> в утіль будуть йти старі машини, які практично 100% ДВЗ

Ну уже далеко не все, «электрички» не вчера появились. Кроме того, ДВС-авто может бегать десятилетиями перебиваясь ремонтами, а сдохший аккум так долго реанимировать не выйдет.
+
0
preyvanamor
preyvanamor
8 грудня 2023, 18:38
#
Ну, а з промисловістю що? найбільшим забруднювачем повітря та і взагалі всієї природи є промисловість, а не якісь там автомобілі!
+
0
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 11:42
#
Як раз в тему відео про екологічні зони в містах якими хворіє в останній час ЄС
«З нас ДОСТАТНЬО. Чисті транспортні зони — ЦЕ НЕ екологія! Ось дані, факти та дослідження. Кінець жарту.»
https://youtu.be/Dhlk4SI1_Qk?si=syZO9bI8poOlzX3M
+
+15
Criptor82
Criptor82
8 грудня 2023, 19:54
#
Вiдкритим лишилось питання, що достатньоi кiлькостi кольорових металiв для електричок в ЕС, США та япошек — нема))
+
0
vt313
vt313
8 грудня 2023, 21:45
#
А для автомобілів, типу, є?🙃
+
0
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 11:43
#
Їм потреби в рази меньше.
+
+45
Игорь УА
Игорь УА
8 грудня 2023, 20:05
#
Отлично, кацапы пусть продают пеньку и соболиные шкурки, как раньше было.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
9 грудня 2023, 3:38
#
Https://apnews.com/article/joe-biden-technology-us-news-climate-climate-change-21915275cef3f1eb53651d24a7270d37

Published 2:40 AM GMT+2, April 2, 2021

…Right now, there are about 279 million vehicles on the road in the United States. The proportion that are fully electric, according to IHS Markit, is 0.36%. Of the 14.5 million new vehicles that were sold last year, 2% were fully electric…
(В настоящий момент в США на дорогах находится около 279 миллионов автомобилей. Доля полностью электрических, по данным IHS Markit, составляет 0,36%. Из 14,5 млн новых автомобилей, проданных в прошлом году, 2% были полностью электрическими.)

…gasoline forever!!!

+
+15
neverice
neverice
9 грудня 2023, 8:34
#
Новина від квітня 2021 року. За підсумками 2022 продажі електромобілів вже займали 7% ринку. Непогана тенденція росту з 2% до 7% за 2 роки. Плюс, ринок легкових авто в США дуже насичений і рости йому практично нікуди. Тому кожний проданий електромобіль зменшує використання нафти вже сьогодні, а не в якомусь 2030
+
+29
agfromua
agfromua
9 грудня 2023, 14:42
#
За даними 2022 р. 60% електроенергії в США вироблялося шляхом спалювання газу та вугілля. Ще 20% - ядерка. 22% - реньювабл https://www.eia.gov/energyexplained/electricity/electricity-in-the-us.php
+
+133
irakez
irakez
10 грудня 2023, 12:57
#
Та хоч з конячого навозу, головне, що не з нафти. ОПЕК+ повинен здохнути, разом зі всіма його божевільними диктаторами. Це повинна бути головна мета людства зараз, бо вони здатні знищити нас всіх набагато швидше, ніж будь-які зміни клімату.
+
+15
Hottabich
Hottabich
11 грудня 2023, 0:40
#
Так то да. главное не создать других диктаторов сидящих на литии… ИМХО, проще пару пистонов Мадуро вставить куда нужно и помочь Венесуеле увеличить добычу. Они могут полностью рашку заменить и даже с излишком. И ждать не нужно не пойми сколько, там 2−5 лет хватит.
+
0
82845392
82845392
11 грудня 2023, 5:06
#
Оба правы :) Это нужно в комплексе делать. Выкидывать с рынка агрессивных дикарей, параллельно уменьшая потребность в нефти (хотя бы как в сырье для топлива) в целом.
+
0
DjBoom
DjBoom
10 грудня 2023, 21:43
#
Хрень полная, сначало снемите дотации с электромобилей. Есть ещё бок ДВС энергия сразу используется на движение. А тут сжигают топливо потом транспортируют, потери на транспорте тоже не малы. А ещё батарея которая не мало жрет снова топлива при производстве требует регулярной замены.
+
0
preyvanamor
preyvanamor
11 грудня 2023, 7:35
#
Ти так говориш, ніби нафта не на дотації від держави…
+
0
Три літри
Три літри
11 грудня 2023, 12:33
#
Які саме дотації? В ЄС податки на пальне наближається до 100% від вартості самого пального.
+
0
vt313
vt313
11 грудня 2023, 10:01
#
Тут есть аналогия. Паровоз работает на угле, электровоз на выработаном из угля электричестве.🙂
+
+15
gorobezus
gorobezus
11 грудня 2023, 11:14
#
Вы бы поглядели каким УГ были электровозы в тот момент когда только начали выводить паровозы, на их фоне паровозы смотрелись неплохо. А сейчас, с развитием технологий, можно запилить паровоз либо на сжиженом газе, либо на мазуте, в крайнем случае на пеллетах и тут большой вопрос кто будет дешевле и лучше. И, да забыли еще про стоимость обслуживания контактной сети, из-за чего электровозы ездят не только лишь везде.
+
0
vt313
vt313
11 грудня 2023, 14:04
#
Автомобили вышли на свой максимум. А электромобили в начале развития. Нет вопросоа. Только время. Основные вещи, — регенерация и управляемость. Без вопросов.
+
+15
gorobezus
gorobezus
11 грудня 2023, 10:14
#
Здесь все не так просто. Начнем с того что в стоимости моторного топлива уже давно больше половины составляют разного рода налоги. Более того, электромобили если не дотируются напрямую, то косвенно — путем освобождения от налогов. Т. е. из бюджета выпадает двойная сумма. Можно поинтересоваться — у кого из более-менее развитых стран бюджет профицитный и они могут себе это позволить? И самое интересное — генерирующие мощности для зарядки всего этого счастья, на чем они все должны работать? Ага-ага, зеленая энергетика, да. Я уже молчу про инфраструктуру зарядок, особенно для грузовиков.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися