Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 травня 2021, 14:22

Американець Майкл Беррі зробив високі ставки на падіння акцій Tesla

Американський інвестор Майкл Беррі, який відомий успішним прогнозом іпотечної бульбашки під час фінансової кризи 2008 року, зробив ставку проти Tesla. Про це пише Forbes з посиланням на Bloomberg.

Американець Майкл Беррі зробив високі ставки на падіння акцій Tesla
Фото: financial-news24.com

Чи має інвестор в активах Tesla

Гедж-фонд Майкла Беррі Burry’s Scion Asset Management станом на 31 березня володів опціонами Tesla на 800 100 акцій.

Вартість акцій Tesla в активах фонду Майкла Беррі на той момент становила $534 млн.

Коли зроблена ставка і за якою ціною опціону — невідомо.

Читайте також: Ілон Маск анонсував початок поставок «найшвидшого серійного автомобіля»

Ключові факти про Tesla

Наприкінці березня цьогоріч Tesla втратила чверть своєї капіталізації порівняно з піковими значеннями січня. Тоді акції компанії закрилися на рекордно високому рівні - $883,09. Однак в цілому за минулий рік акції Tesla зросли на понад на 700%.

Tesla отримала рекордний прибуток у першому кварталі поточного року — $438 млн. Компанія уникла дефіциту мікросхем у галузі, поліпшила виробництво і заробила на біткоїнах. Проте акції впали через високі очікування й претензії аналітиків, що Tesla не надала конкретної оцінки поставок автомобілів у 2021 році.

Також Беррі заявляв про залежність Tesla від нормативних кредитів для отримання прибутку, пише CNBC. У першому кварталі 2021 року Tesla продала нормативних кредитів на $518 млн, які компанія зазвичай отримує від державних програм із підтримки відновлюваних джерел енергії.

У четвертому кварталі 2020 року чистий прибуток Tesla в розмірі $270 млн було забезпечено за рахунок продажу $401 млн кредитів іншим автовиробникам.

Заробіток на онлайн-МФО до 20% річних у гривні

Контекст

Беррі не вперше робить ставку проти Tesla. У грудні 2020 року він написав у Twitter, що його фонд ставить на пониження акцій компанії Ілона Маска. Пізніше інвестор видалив цей твіт. Беррі також радив Маску випустити на ринок більше акцій Tesla, аби залучити капітал, поки їх ціна на «сміховинно» високому рівні.

На початку року Беррі порівняв стрімке зростання акцій Tesla з «бульбашкою» на ринку іпотечного кредитування США в 2008 році, яку він передбачив. На основі цієї історії було знято фільм «Гра на пониження» — роль Беррі зіграв актор Крістіан Бейл.

Наразі Tesla затримується з виробництвом і постачанням своїх оновлених версій седана і позашляховика — відповідно Model S і X. Також затримується комерційне виробництво нових акумуляторних елементів — «4680».

Крім того, Tesla стала об'єктом перевірки з боку регулюючих органів у Китаї і США через автомобільні аварії за участю автівок компанії.

Бажаєте знати про фінанси та інвестиції більше? Стежте за ексклюзивними матеріалами «Мінфіну» в телеграм-каналі.

Коментарі - 26

+
0
v1sto
v1sto
23 травня 2021, 17:14
#
И правильно сделал
+
+30
Smehue4ki
Smehue4ki
23 травня 2021, 20:04
#
Интересно, прав ли Берри. Если прав, то про него снимут ещё один фильм. Если нет — то Маск ему точно красные шорты подарит)))
+
+15
zaNOza :)
zaNOza :)
23 травня 2021, 21:29
#
После взлёта в 7 раз коррекция просто обязана быть…
и вообще они друг друга стоят :)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
23 травня 2021, 23:44
#
ZaNOza :)
«они друг друга стоят :)»

Хоть оба вместе, хоть отдельно, а стоят они
намного дороже местных заноз. :-)
+
0
zaNOza :)
zaNOza :)
24 травня 2021, 13:28
#
Я с с ы к л о в этом плане однозначно :)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 травня 2021, 13:48
#
Я таких иностранных слов не знаю. :-)
+
0
zaNOza :)
zaNOza :)
24 травня 2021, 13:56
#
Написати українською? Хіхіх
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 травня 2021, 16:35
#
Не сейчас…
Как-нибудь в следующий раз…
+
0
preyvanamor
preyvanamor
24 травня 2021, 1:30
#
«…станом на 31 березня…», а сьогодні якби вже майже початок літа, тому інформація вже неактуальна!
+
0
Smehue4ki
Smehue4ki
24 травня 2021, 18:04
#
Дело в том что подача в SEC информации о владении акциями идёт с задержкой. Поэтому свежей данных чем на конец прошлого квартала скорей всего ещё нет. Либо если и есть новый отчёт от фонда (от Берри) то там движения по акциям Теслы не было, иначе бы написали.
+
0
preyvanamor
preyvanamor
25 травня 2021, 7:13
#
Так, я знаю про затримку. Тому в наступному звіті скоріше всього вже буде вказано, що зменшив або повністю закрив свою позицію (і заробив) або продовжує тримати до переможного кінця. Але нам всім від цього не легше…

Тим більше Ілона Мускус вже ФСЬО! Від безвиході він вже хоче будувати завод аж в самій московії!
+
0
Smehue4ki
Smehue4ki
25 травня 2021, 9:59
#
Тесла вийшла на прибутковість зараз як бізнес, тому після корекції вниз можемо зростання побачити. Складно зараз сказати
+
+29
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
24 травня 2021, 7:23
#
Капіталізація Тесла 560 млрд, реалізовано 0,5 млн авто в 2020 році
Капіталізація Тойота 223 млрд, реалізовано 9,53 млн авто в 2020 році

Дивлячись на Тойоту і інші автомобільні компанії, логічно, що акції Тесли мають коштувати в 20−30 разів дешевше, понад 90% вартості Тесли це хайп і віра у майбетнє, а чи воно того варте? Мабуть варте тільки до якогось певного переломного моменту, після якого ціна з небес опуститься на землю
+
0
neverice
neverice
24 травня 2021, 9:01
#
Саме так — віра в майбутнє. Вже очевидно, що за електромобілями майбутнє. І якщо Тойота в найближчі 5 років не представить путній електромобіль, то її капіталізація може ще сильніше зменшитись. Але Тойота зробила ставку на водневі авто та гібриди, що наразі виглядає дуже суперечливо. А Тесла вже має все, що треба для успішного розвитку найближчі років 20. І не тільки розвитку, а і швидкого росту.
+
+13
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
24 травня 2021, 11:59
#
Якщо водневий автомобіль або гібрид дуже суперечливий, то чому електромобіль ні? У порівнянні з електромобілем гібрид наприклад дешевше і його на багато швидше заправляти, також він має більший запас ходу. Авто на водні теж очевидно буде дешевше за електромобіль при масовому виробництві, швидкість заправки буде як і у авто на бензині, а запас ходу в рази більше ніж у бензину, або десь у 10 разів більше ніж у електромобіля. Плюс для гібрида і водневого не треба великої кількості рідкоземельних елементів, як для батарей електромобілів. Не думаю, що в Тойоті працюють інженери гірші ніж в Тесла, скоріше навпаки і майбутнє там теж можуть прогнозувати. Взагалі все майбутнє «суперечливе», але що стосуються сьогодення, то на 1 продану Теслу припадає 19 Тойот, думаю це порівняння має максимально відображати рівень капіталізації компаній, а не хайп і віра у майбутнє, яке можливо і не настане
+
0
neverice
neverice
24 травня 2021, 12:13
#
Велика вартість електромобілів — це дуже тимчасово. Основний процент там батарейка. А батарейки дешевшають на 10% щороку. Плюс електро в рази простіші за гібриди та водневі авто.
Водневі ж досить складні, особливо заправки для них. Тому більшість експертів ставлять на водень у важкій техніці — вантажівки, потяги, кораблі. Там, де акамуляторів треба ну дуже багато, а габарити, вага і доступність заправок не грають великої ролі. Плюс водень не виглядає дешевим паливом. Просто екологічне, але не дешеве.
З електромобілями плюс в тому, що можна заряджатись вдома, що дуже допомагає пройти проблему дефіциту заправок. Є гарантія того, що ємність акумуляторів буде рости, а ціна падати. І вартість палива теж (сонячні батареї на дах і вуаля)
+
+13
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
24 травня 2021, 12:56
#
Одне маленьке питання, де можна взяти літія і кобальта більше ніж видобувається на Землі? (космос дуже далека перспектива, а у найближчі 5−10 років). Батареї не щороку дешевшають на 10%, у 2018−2020 вони дешевшали лише тому, що ціна на літій і кобальт була низька, останні кілька місяців ці метали тільки дорожчають, тому і батареї 2021 стануть дорожче і електромобілі теж. Тому велика вартість це проблема № 1 для електромобілів, яка нікуди не зникне у найближчі роки. І якщо брати для себе Тойоту Кемрі за 30 тис. або Теслу С за 100 тис. я б обрав Кемрі за 30 тис. і мав би економії 70 тис. на бензин, яких би мені вистачило на десь так 800 000 пробігу, або на років 50 приблизно. Стосовно надійності, Кемрі і через 20 років ще можливо буде їздити і буде досить надійною, а от Тесла С, за 20 років і з місця не зрушить, батарея буде вже багато років на тому світі
+
0
neverice
neverice
24 травня 2021, 13:14
#
Ми можемо сперечатись довго. Але ціна акцій Тесли говорить сама за себе. Інвестори, як великі, так і не дуже вірять в зростання акцій Тесли та інвестують в неї (а одже, вірять в майбутнє електромобілів та компанії). Так, акції перегріті. Але навіть з цим все одно дорожче за Тойоту в два рази. Тесла входить в S&P 500, що говорить про її стабільність.
А що саме вам купляти, Теслу чи Кемрі — це лише ваш особистий вибір. Вкладувати в акції не означає купляти цей товар.
Щодо ж цін та літій — ви справді вважаєте, що статистика кількох останніх місяців змінить багаторічний тренд?
+
0
Дарья Макарова
Дарья Макарова
24 травня 2021, 14:46
#
Цена акций в 2007—2008 тоже много чего говорила, это никак не отменило того, что было потом.
А стоимость заправки Теслы на их фирменных высокоскоростных зарядках достаточно близка к бензину, погуглите)
+
0
neverice
neverice
24 травня 2021, 15:36
#
Мы же сравниваем акции Теслы с Тойотой. Если будет кризис фондового рынка, то падать будут все.
Фирменные высокоскоростные заправки не являются единственным способом заправки. 90% пробега — это дом-работа. Потому — дома/на стоянке по ночному тарифу.
Ну и главное — электромобиль не для всех, но для многих. И это отражают акции Теслы. iPhone тоже телефон не для всех ;) Что не мешает акциям Apple никак.
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
25 травня 2021, 8:30
#
Тренд вже змінився, одне діло коли на виробництво електромобілів припадало 3−5% літія та кобальта, що видобувалося, а зовсім інша справа, коли коли ця величина наближається до 50%. І тут вже подвоєння випуску електромобілів у світі стикається з дуже великою проблемою: неможливо наростити виробництво електромобілів у рази при сучасних технологіях. Потрібно винайти нові типи акумуляторів та налагодити їх масове виробництво, при цьому вони мають бути конкурентними за ціною. І зараз електромобілі не дуже конкурентні, а точніше у понад 90% випадків повністю програють конкуренцію машинам з ДВЗ, наводив приклад Кемрі і Модел С вище, а якщо вони ще стануть дорожче, який взагалі буде сенс у їхньому виробництві?
+
0
zaNOza :)
zaNOza :)
24 травня 2021, 13:41
#
З електромобілями плюс в тому, що можна заряджатись вдома — ага вся страна из одноэтажных домов или хотя бы с розетками на паркоместах как в Дании и Швеции
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 травня 2021, 13:53
#
Во дворе соседнего дома на подстанции висит ящик станции зарядки электромобилей на несколько одновременных подключений.

Чем больше будет электромобилей в стране, тем больше будет зарядных станций в спальных районах…
+
0
zaNOza :)
zaNOza :)
24 травня 2021, 18:24
#
Я тут ссылку оставляла на Теслу заправляемую через окно хрущёвки удлинителем… удалили видимо, найдёте в тырнете сами…
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 травня 2021, 18:35
#
Наши умельцы научились подключаться по вечерам к общедомовой сети освещения и заряжать свои авто бесплатно, т. е. за счёт ЖЭКа, а утром отключаться как ни в чём не бывало…
Крутить своё электросчётчик — так делают только лохи. :-)
+
0
neverice
neverice
24 травня 2021, 15:31
#
Ну електричество уж явно доступней водорода. И электрозаправка стоит смешных денег. Особенно в сравнении с водородной. Их натыкать можно хоть на каждом паркоместе. А зарядка дома — это приятный бонус, значительно упрощающий переходной период. Цели обеспечить «всю страну» ни у кого нет
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися