Так, за даними сайту Хмарочос, сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями.

Компанія DC Evolution провела дослідження співвідношення кількості квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць та гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX.

В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву.

«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська.

Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX.

В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки.

«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.

З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше.

«У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – пояснює Роман Савченко.