Щороку Google обробляє близько 2 трильйонів пошукових запитів. За ними легко скласти портрети кожного користувача.

Head of Data Science девелоперської компанії DC Evolution Олександра Глуздовська поділилася дослідженнями про найпростіший запит в пошуковій системі — «купити квартиру».

Інвестувати в житло вигідно: об'єкти Київміськбуду 

Рівень інтересу до теми відображається у таблиці з показниками для певного регіону і періоду часу. Динаміка популярності проста: 100 балів — найвищий рівень популярності запиту, 50 — рівень популярності запиту, вдвічі менший в порівнянні з першим випадком. 0 балів означає дефіцит даних щодо запиту.

«Ми бачимо, що з 2014 року середній інтерес до покупки квартири серед користувачів виріс в 2,5 рази. Значне зростання зафіксовано в 2019 році. Якщо припустити, що середня кількість запитів на людину не змінювалася, то в цьому році з’явилося набагато більше нових потенційних покупців квартир, ніж в попередні роки».

Особливо підвищився інтерес у місті Києві. Але варто відзначити, що такий різкий стрибок також пов’язаний і з тим, що при розрахунку середнього інтересу за 2019 рік традиційний спад в листопаді-грудні ще не врахований.

Щороку в січні українці засипають Google запитами «купити квартиру». Ближче до квітня активність поступово знижується, але після закінчення травневих свят знову починає рости — аж до серпневого піку. Потім знову знижується, поки в грудні кількість запитів не падає до річного мінімуму. Така тенденція повторюється із року в рік.

«Зміна інтересу пов’язана з новорічним ефектом, наближенням навчального року і бізнес-сезоном, які символізують початок нового етапу в житті. Але динаміка запитів в інтернеті і реальні продажі можуть не корелювати між собою. Запити лише відображають зацікавленість у продукті на ринку».

Цікавість українців до новобудов з 2014 до 2017 року зросла. Частка первинки в структурі запитів як в Києві, так і на території України в цілому, сягала 60%. Але, починаючи з 2018 року, інтерес до первинного ринку нерухомості почав знижуватися. За даними на вересень 2019 року, становить 45%.