Сонячна енергетика і робочі місця

Штат Нью-Йорк витратив $950 млн на будівництво і оснащення фабрики з виробництва сонячних панелей в Буффало, великі надії на яку покладала фірма SolarCity. В обмін на цю щедрість компанія повинна була створити на об'єкті щонайменше 1 460 робочих місць.

Наприкінці 2016- го після поглинання SolarCity компанією Tesla майбутнє здавалося вельми перспективним. У грудні того року компанія Маска повідомила про те, що уклала з Panasonic довгострокову угоду про виготовлення фотогальванічних елементів на фабриці в Буффало. Угода, як запевняла Tesla, дозволить щорічно виготовляти на фабриці сонячні панелі на 1 гігават потужності.

Але наступними роками обсяги випуску панелей залишалися незрозумілими. У 2020-му Tesla відзвітувала про постачання сонячних панелей лише на 205 мегават — в чотири рази менше того, що SolarCity встановила у 2016 році, до поглинання.

Крім цього, Tesla насилу підтримує на фабриці необхідну чисельність персоналу. Минулого року з об'єкта пішов Panasonic, і кількість працівників скоротилася ще сильніше. До кінця травня на фабриці працювало 1 058 осіб, а до кінця поточного року компанія зобов'язана досягти цільового показника в 1 460 співробітників або заплатити неустойку в розмірі $41 млн.

Читайте також: Чи варто інвестувати в компанії «зеленої» енергетики

Tesla Model 3 всього за $35 тис.

Цінник всього в $35 тис. Tesla кілька років називала ключовою перевагою цієї моделі. У компанії Model 3 була задумкою першого справді масового електромобіля, а не продукта тільки для багатіїв.

Проте, після виходу Model 3 така ціна пропонувалася лише час від часу, а потім і зовсім зникла. Зараз Tesla Model 3 у найдоступнішій комплектації пропонується за $40 тис. (після сплати податків), а з урахуванням реєстраційних внесків і доповнень вартість електромобіля наближається до $50 тис. Тим часом, базові ціни на дорожчі Model S та X підвищилися до $85 тис. і $95 тис. відповідно.

Вантажівки Tesla Semi

Амбіції Маска не обмежуються пасажирським транспортом. У листопаді 2017 року він представив футуристичну електровантажівку, пообіцявши, що вона зможе долати 800 км на одному заряді.

Маск стверджував, що Tesla Semi надійде в продаж наприкінці 2019-го, однак станом на липень 2021-го Tesla так і не оголосила ні конкретну дату старту продажів, ні розташування виробничого майданчика вантажівок.

Спортивна Tesla Roadster

Цю модель Tesla представила в листопаді 2017-го разом із вантажівкою Semi. Маск тоді запевняв, що Roadster надійде в продаж у 2020 році, буде найшвидшим у виготовленні автомобілем і зможе проїжджати на одному заряді до 1000 км. Очікується, що приблизний цінник на заповітне диво інженерної думки складе близько $200 тис., але конкретних дат старту продажів ніхто не називає.

Гігафабрика Tesla під Берліном

Маск хотів, щоб перший завод акумуляторів Tesla в Європі відкрився в липні 2021-го. Левова частка будівельних робіт вже завершена, однак регулятори поки що не дозволили ввести його в експлуатацію. До того ж об'єкт зіткнувся з опором місцевих екоактивістів і загрозою штрафів за проблеми з водопостачанням і каналізацією. Зараз в компанії сподіваються на відкриття заводу до початку 2022 року.

Читайте також: Що буде, коли запрацює супутниковий інтернет Маска

Tesla на повному автопілоті

У жовтні 2016 року Маск оголосив про те, що всі автомобілі Tesla оснащуються необхідними обчислювальними потужностями, датчиками і камерами, які з часом дозволять перейти на автономне керування. Тоді підприємець вважав, що на перехід до повністю самостійного водіння піде 2−3 роки.

Додатковий функціонал за $10 тис.- по суті вдосконалена система автопілот — став доступний споживачам у пробному режимі в липні. Однак після нещасних випадків, які спричинили собою загибель людей, Tesla почала попереджати водіїв про те, що система «може вчинити неправильно у найневідповідніший час» і що користуватися нею необхідно з «особливою обережністю». Таким чином, її зоряний час ще не настав.

Мережа роботаксі

У жовтні 2019 року на заході Tesla Маск заявив, що до кінця 2020-го «на наших дорогах точно буде понад мільйон автоматизованих таксі». За його задумом, власники Tesla змогли б заробляти гроші на своїх автомобілях, передаючи їх у користування автономному сервісу замовлення поїздок, який контролювала б компанія. Але нічого подібного не сталося, і немає жодних передумов до того, щоб у короткостроковій перспективі це стало можливим — або хоча б законно.

Читайте також: Коли українці масово пересядуть на дешеві китайські електрокари

Акумуляторні батареї нового покоління

У вересні 2020-го Маск з гордістю розповідав про більш ємну літієву батарею 4680 розміром з пивну банку. Мільярдер говорив, що нова модифікація буде на 56% дешевше і вміщатиме в себе уп'ятеро більше енергії, порівнюючи із доступними сьогодні акумуляторами.

Бізнесмен заявляв, що в лабораторії у Кремнієвій долині на стадії виготовлення знаходиться невелика партія батарей і що протягом року або двох компанія, ймовірно, запустить широкомасштабне виробництво. До теперішнього часу терміни виробництва батарей нового типу, як і раніше, не зрозумілі, але затримками в їх виготовленні, мабуть, можна пояснити проблеми із запуском Semi та Roadster.