Змінюють біржові індекси
Один з найпростіших способів виміряти споживчі тенденції — подивитися, з акцій яких компаній складені індекси фондового ринку.
«Склад індексу акцій S&P 500 є дзеркальним відображенням того, як споживачі витрачають свої гроші», — коментує Карстен Менке з банку Julius Baer.
Читайте також: 10 світових гуру про секрети успішного інвестування
Частково причина сильного зростання акцій FAANG-Facebook, Amazon, Apple, Netflix і Google (Alphabet) — в тому, що люди витрачають більше на хмарні обчислення, сервіси AI, наприклад, потокове відео. Так, більше 50% з 9800 американських підлітків, опитаних в ході піврічного опитування інвестиційним банком Piper Sandler, підтвердили, що їх улюблений сайт електронної комерції — Amazon.
Гравці з Gen Z впливають на галузі
Покоління Z становить 90% користувачів галузі «Відеоігри» — це ще один сектор, який може отримати вигоду від зростання купівельної спроможності Gen Z.
Адам Веттезе, аналітик інвестиційної платформи eToro, розповів, що за результатами III кварталу кількість клієнтів Activision Blizzard (виробник франшизи Call of Duty і Crash Bandicoot) злетіла на 23% в порівнянні з 2019 р., вказуючи «на солідний потенціал зростання в довгостроковій перспективі».
IPhone, ще IPhone
Більше 80% володіють iPhone, а 89% очікують, що їх наступним телефоном знову буде iPhone — це абсолютний максимум за 20-річну історію, акцентує Piper Sandler.
Багато професійних інвесторів попереджали про збільшення цін на акції великих технологічних компаній, порівнюючи їх зростаючі оцінки з «мильною бульбашкою» доткомів в 2000 р. Однак Пітер Гарнрі, керівник відділу стратегії Saxo Bank, припустив, що це зростання може тривати ще деякий час. На його думку, молоді інвестори насправді не дивляться на оцінки цих акцій, а замість цього купують компанії, грунтуючись на«оповіданнях, історіях і темах».
Пора з цим покінчити
Споживча поведінка кожного покоління стає стійкою інвестиційною темою, стимулюючи зростання або загибель певних компаній.
Gen Z є першою генерацією, в якій більшість людей дотримуються певних обмежень на споживання м'яса, робить висновок Euromonitor. Поки єдиною компанією, що працює виключно в цьому просторі і в яку можна інвестувати на фондовому ринку, є компанія Beyond Meat.
Читайте також: Покоління Z: як керувати «універсальним солдатом»
Але вже через 10 років на фондовому ринку буде зареєстровано більше таких компаній, вважає Карстен Менке. Традиційним виробникам, типу Nestle і Danone, необхідно буде відповідним чином трансформувати бізнес.
Екологічна мобільність
Gen Z вплине на компанії, що працюють у сфері мобільності. Це стосується і компаній, що виробляють електромобілі, і компаній типу Uber і Lyft.
Дослідження Euromonitor показало, що тільки 31% осіб у віці 18−34 років розглядають можливість покупки автомобіля в 2021 р. Домогосподарства, включаючи людей у віці 15−29 років, вже володіють електричними автомобілями.
Інвестиції по країнах
9 з 10 представників Gen живуть на ринках, що розвиваються, при цьому Індія виділяється як лідер. Хоча згідно з такими демографічними змінами може виникнути спокуса інвестувати в ці країни, Пітер Гарнрі з Saxo Bank вважає, що глобалізація зробила ринки різних країн набагато синхронізованішими. Тому «чимало найбільших компаній в кожному окремому фондовому індексі за визначенням є багатонаціональними».
Наростає тренд, коли деякі компанії, акції яких котируються в розвинених країнах, запропонують доступ до ринків, що розвиваються. Гарнрі наводить як приклад Jumia Technologies — компанію, яка базується в Німеччині, котирується на біржі США, а надає послуги електронної комерції в Африці. Отже, інвестори можуть уникнути труднощів при виході на фондові ринки країн, що розвиваються.