Про компанію

Spotify Technology (SPOT) надає послуги аудіострімінгу у всьому світі. Компанія дозволяє користувачам знаходити музику, у тому числі останні сингли та альбоми, а також слухати подкасти. Користувачі можуть обрати між Spotify Free, який передбачає лише відтворення музики у випадковому порядку, та Spotify Premium, який надає необмежений доступ до багатомільйонної аудіотеки. Компанію зареєстрували у 2006 році, її головний офіс знаходиться в Люксембурзі.

За останній рік акції Spotify втратили близько 59% своєї капіталізації. Побоювання щодо уповільнення темпу зростання та загальне зниження апетиту до ризикових активів стали драйверами цієї переоцінки.

Чому акції можуть зрости?

Причина 1. Трансформація від дистрибуції музики до аудіострімінгу

Spotify проходить процес трансформації від дистриб'ютора музики до глобальної аудіострімінгової платформи. Сьогодні можна відзначити три основні вектори розвитку в цьому напрямку: музика, подкасти та аудіокниги.

На момент свого прямого лістингу у 2018 році платформа налічувала 185 тис. подкастів. Сьогодні їх кількість перевищила 4 млн, що робить Spotify найпопулярнішою платформою для подкастів у світі. При цьому, згідно з Grand View Research ринок подкастів оцінюється в $11,5 млрд і, як очікується, зростатиме із середньорічним темпом зростання 31,1% до 2026 року.

Ключовим драйвером зростання Spotify на ринку подкастів є потужні інвестиції в ексклюзивний контент. За даними компанії, з 10 найпопулярніших подкастів на платформі шість є ексклюзивними. Інвестиції в контент дозволяють залучати та утримувати користувачів, які, інакше, могли б бути клієнтами таких конкурентів, як Apple Podcasts, Google Podcasts або Pandora.

Читайте також: Пітер Лінч: як знаходити акції, які подорожчають на 1000%, і не турбуватися про кризу

У червні Spotify закрила угоду поглинання дистриб'ютора аудіокниг Findaway. Також 13 червня компанія оголосила про придбання Sonantic — голосової платформи зі штучним інтелектом, яка відтворює деталізовані та реалістичні голоси з тексту. Ці придбання дозволять Spotify вийти на ринок зі значними можливостями. Глобальний ринок аудіокниг оцінюється в $4,2 млрд і, як очікується, зростатиме зі середньорічним темпом зростання 26,4% до 2030 року.

Об'єднання трьох джерел аудіоконтенту дозволить Spotify підвищити гнучкість у ціноутворенні та розширить можливості монетизації клієнтської бази, що призведе до зростання середньої виручки на одного користувача та покращення фінансових показників Spotify.

Причина 2. Сміливі прогнози управління

Під час останнього дня інвестора CEO Spotify Даніель Ек представив сміливий та дуже позитивний прогноз щодо довгострокових перспектив компанії. Він вважає, що в найближче десятиліття база щомісячних користувачів (MAU) компанії становитиме 1 млрд осіб, а виручка досягне $100 млрд при валовій маржинальності 40% і операційній маржинальності 20%.

За підсумками 2021 року виручка Spotify склала $11,3 млрд. Для досягнення прогнозу з виручки продажі повинні зростати зі середньорічним темпом зростання 25%, що нижче за середній показник за останні п'ять років у 29,7%. База користувачів, зі свого боку, має зростати зі середньорічним темпом зростання 9%, а середня виручка на одного користувача — з темпом зростання 14,2%.

Прогноз зростання MAU здається розумним, тому що за останні п'ять років кількість щомісячних користувачів Spotify зростала в середньому на 26,9%, а ось виручка з розрахунку на одного користувача виглядає оптимістично, оскільки цей показник був у боковику останніми роками. Проте, варто зазначити, що з 2018 року результати компанії у 90% випадків перевершували прогнози її керівництва.

Фінансові показники

Як було зазначено вище, за останні п'ять років виторг Spotify зростав у середньому на 29,7%. За підсумками 1-го кварталу 2022 року виручка склала $2,944 млрд проти $2,517 млрд за порівнянний період минулого року. Згідно з консенсусом Волл-стріт, за підсумками 2022 року виручка компанії має продемонструвати зростання на 11,4% рік до року і досягти $12,2 млрд.

Spotify тільки нещодавно подолала точку беззбитковості, проте спостерігається очевидний тренд на покращення прибутковості у міру зростання. Якщо у 2016 році валова маржинальність компанії становила 13,58%, то за підсумками останнього звітного періоду показник досяг 26,65%.

Значний негативний ефект мають інвестиції в інфраструктуру для сегмента подкастингу, валова маржинальність якого сьогодні становить 25%-28%. Менеджмент прогнозує, що цей сегмент вийде на показник у діапазоні 30−35% протягом 3−5 років.

Читайте також: Чи стане драйвером світова продовольча криза для виробників штучної їжі

Операційна та чиста маржинальність балансують на межі точки беззбитковості. Проте ми очікуємо, що ці показники зростатимуть у середньостроковій та довгостроковій перспективі внаслідок таких факторів:

  • зростання валової маржинальності через ефект масштабу та поліпшення прибутковості в сегменті подкастингу;

  • скорочення витрат на дослідження та розробки (R&D) у відсотках від виручки зі зростанням Spotify, оскільки сьогодні на R&D припадає близько 37% усіх операційних витрат компанії.

Попри низьку операційну маржинальність, Spotify генерує значний грошовий потік від операційної діяльності. За підсумками останнього звітного періоду цей показник знизився з $676,1 млн до $402,6 млн, що обумовлено зменшенням кредиторської заборгованості. Вільний грошовий потік фірми скоротився з $410,9 млн до $368,4 млн за той же період.

Spotify має сильний баланс: сукупний борг становить $1,972 млрд, а на грошові еквіваленти та короткострокові інвестиції припадає $3,837 млрд.

Мінімальний ціновий таргет від інвестиційних банків, встановлений Guggenheim Securities, становить $103 за акцію. Зі свого боку, KeyCorp оцінює Spotify у $210. Згідно з консенсусом Волл-стріт, справедлива ринкова вартість компанії становить $150,9, що передбачає потенціал зростання 52,02%.

Ризики

Spotify є низькоприбутковим бізнесом, що створює значні ризики для акціонерної вартості в умовах макроекономічної нестабільності. Незначне зростання витрат може призвести до негативних операційних показників.

Читайте також: Акції Amazon подешевшали у 20 разів: чи варто скористатися можливістю купити

Також це великий бізнес, що працює на висококонкурентному ринку. Крім того, компанія активно інвестує у створення унікального контенту. Надмірне уповільнення темпів зростання разом із масштабними інвестиціями в контент можуть призвести до істотної переоцінки акцій, аналогічної до тієї, яка нещодавно спостерігалася в акціях Netflix.