Про те, що робити вкладникові у такій ситуації, «Мінфіну» розповів партнер юридичної компанії «AS Legal» Віталій Швець.

Нерідко депозитні вклади українців зникають з діючих банків, які не перебувають у стані ліквідації. Іноді це відбувається через системні помилки, але частіше гроші крадуть підприємливі співробітники банків, які підроблюють підписи або документи. Суми, на які посягають шахраї, повинні покрити всі витрати, що можуть виникнути в процесі переховування від відповідальності. Саме тому злодії рідко звертають увагу на невеликі вклади.

Найбільш розповсюджена схема з боку недобросовісних працівників банків

Як свідчить діюча судова практика щодо повернення депозитних коштів, належним чином засвідчена квитанція про внесення вкладу є чи не єдиним доказом того, що гроші були отримані банком.

У квитанції повинні бути зазначені:

  • дата та час внесення коштів;
  • точна сума, яку було внесено;
  • реквізити рахунку та призначення платежу;
  • особистий підпис та печатка уповноваженого на це співробітника банку.

Як уникнути можливих проблем із власним депозитом

Необхідно ретельно вичитати депозитний договір, згідно з яким ваші кошти перейдуть у користування банку. А також обов’язково отримати квитанцію про внесення коштів — із дотриманням вимог, викладених вище.

Не пошкодуйте часу і подайте до банку запит на отримання офіційного листа із письмовим підтвердженням укладання депозитного договору і його реєстрації в системі банку та суми, яка знаходиться на рахунку. Крім того, належним чином засвідчена виписка про рух коштів за депозитним рахунком покаже, що кошти на рахунок вами дійсно вносились.

Що робити, якщо хтось заволодів вашими коштами

1. Необхідно відразу подати звернення до банку та, одночасно, відповідну заяву до поліції. Це допоможе зекономити час та не дасть банку можливостей для відступу. Слід звертатися до поліції та фіксувати злочин не чекаючи відповіді від банку. Інакше співробітник банку, який присвоїв ваші кошти, матиме час зникнути в невідомому напрямку.

2. Якщо вкладник отримав негативну відповідь з банку, він має законне та обґрунтоване право звернутися з позовом до суду. Стороною спору повинен бути саме банк, який втратив кошти клієнта. Якщо на руках у клієнта є належним чином засвідчена квитанція про внесення коштів, банку в судовому процесі доводиться йти на поступки та повертати кошти.

3. Якщо банк категорично не погоджується з тим, що кошти були внесені, а у вас є всі належні докази цього, то слід звернутися за допомогою до суспільства. У першу чергу — задіяти представників ЗМІ та знайти якомога більше однодумців. Якщо подія стане відома широкому загалу, це стане додатковим важелем для повернення коштів, адже банк ризикує отримати різкий відтік депозитних коштів, що в подальшому може негативно позначитися на стабільності роботи банку та його можливому банкрутстві.