Процвітання інтернет-шахрайства
Найчастіше інтернет-шахрайство стосується саме кредитів та кредитних карток. У подібні ситуації потрапляють ті, хто втратив свою картку або вона була викрадена, але не заблокована відразу ж. Якщо стороння людина отримає вашу картку, а з нею і CVV-код (три цифри, що розташовані на звороті), то за допомогою банкомату та без зайвих проблем вона може закріпити її до будь-якого номеру мобільного.
Приклади і поради
СМО SOS Credit Почекай Михайло, поділився прикладами того, як може відбуватися подібне шахрайство, а також порадами, які допоможуть запобігти подібним випадкам.
«Розповім вам 2 приклади шахрайства, з яким Ви можете зіткнутися. Перший, пов'язаний з даними вашої картки. На популярному майданчику, Ви розміщуєте оголошення про продаж чого-небудь, вам у повідомленні пишуть, що готові його просто відразу купити та оплатити. Відправляють «фішинг"-посилання з платіжної форми, нібито куди треба ввести дані картки для перерахування коштів, хоча, за фактом, це просто збір даних за вашою карткою. Далі, якщо ви ввели дані, то картка вже не ваша, а шахраїв.
Раджу:
— звертайте увагу на url сайту, на якому ви залишаєте дані;
— заведіть окрему картку — виключно для оплат в інтернеті, і переводьте туди тільки таку суму, що потрібна для покупки. Після покупки баланс на картці буде «0», і навіть якщо карткою хтось заволодіє, то він отримає доступ до «0» грошей.
Другий приклад популярного шахрайства пов'язаний з мобільними операторами. Знайте, якщо ви не реєструєте номер телефону на ваші паспортні дані, то номер належить не вам, а оператору. Якщо ви пошукайте в інтернеті інформацію, то будете знати, що для того, щоб відновити сім-картку алгоритм використовується досить нескладний. Вам необхідно назвати 3−5 останніх вхідних/вихідних і буде можливість перевипустити сім-карту.
Через таку можливість у одного з операторів, шахраї раніше могли масово «відводити» номери у клієнтів — перевипустивши сім-картку та отримавши доступ до неї. Вони перевіряли, де і на які сервіси зареєстрований клієнт. Отримували доступ до банків, кредитних організацій та інших сервісів.
Раджу:
— зверніться до відділення свого оператора і «прив'яжіть» номер до особистих даних. Знадобиться тільки паспорт та заява. Після цього шахраї вже не зможуть перевипустити таку сім-карту — це вийде зробити лише за Вашим паспортом.
— намагайтеся менше відповідати на дзвінки з номерів, що вам невідомі".
Позичальники-аферисти в SOS Credit
У цьому році компанія відсвяткує свій перший ювілей — 5 років роботи на фінансовому ринку України. Весь цей час ми ведемо статистику, яка показує, що у середньому, 3−5% заявок, які надходять від потенційних позичальників, містять ознаки шахрайських дій.
Якщо ми говоримо про первинні заявки, то сміливо можна говорити про те, що практично кожен 5−6 громадянин, який звертається за фінансовими послугами до МФО, може робити це з метою заробітку на шахрайстві.
Найчастіше, вони подають заявку на, відносно, невеликі суми — до 3 000 грн. Але суть справи у тому, що подаються такі заявки у якомога більше компаній, щоб у якийсь із них отримати гроші точно.
Які дії робимо ми
Про це нам, знову-таки, розповість СМО SOS Credit Почекай Михайло. «Якщо повернутися до двох кейсів, що описані вище, то вже відомо, що дві основні проблеми стосуються сім-карток та банківських карток. Виникає питання: як ми перевіряємо клієнта і його заявку на шахрайство?
У випадку з сім-карткою, дуже допомагає робота з мобільними операторами. Практично всі, що існують на ринку України, для перевірки надають таку послугу як «дата перевипуску сім-картки». Під час перевірки, якщо встановлюється, що картка була випущена Х-років тому, і мобільний номер збігається, наприклад, з даними із БКІ, то ми робимо припущення, що це хороший клієнт. Якщо ж надходить інформація, що сім-картка перевипущена Y-годин або днів тому, то до такої заявки ми ставимося набагато пильніше, бо це досить нетипово, і необхідно дізнаватися, чому у клієнта відбулося саме так, що він відновлює/змінює сімку.
Етап з перевіркою картки, також не менш важливий. Особливо, якщо розглянути його з двох сторін. Перша сторона — верифікація картки на момент подачі заявки. Ми працюємо з PSP Platon, і колеги нам завжди допомагають різними технологіями.
Наприклад, за співпраці з Приватбанк, вони можуть повідомляти фінансову компанію, кому саме належить верифікована картка. Ми також порівнюємо ПІБ у заявці та ПІБ того, чиєю є картка. Якщо вони різні — ставимо питання та цікавимося, чому так відбувається і як так виходить, що різні дані і власники.
Друга сторона — погашення кредиту. На цьому етапі, хитрі клієнти, бажаючи не сплачувати його та порушуючи закон, намагаються скористатися «кардингом». Кардинг — це якраз ті дані, які з кейса описаного мною вище, ви могли залишити десь на сайті. Шахраї намагаються вбити дані такої картки і оплатити нею свій кредит. Але тут знову ж таки, нам допомагають рішення від платіжної системи Platon. По-перше, автоматично блокується можливість оплати картками не з України, а по-друге, є величезний сервіс «Антифрода», який функціонує у всіх площинах роботи з карткою. По-третє, дуже важливим є етап 3DS, на якому власник картки повинен отримати код і ввести його.
Завдяки партнерам компанія SOS Credit максимально захищає себе від шахрайства з усіх боків «.
Як у SOS Credit відбувається захист даних
Ми не тільки не співпрацюємо з підозрілими особами, а й ретельно ставимося до зберігання, а також захисту персональних даних своїх клієнтів. Для цього було розроблено відразу кілька методів.
-
Платіжна система. Завдяки набору у ній різних надійних технологій, ліцензій та дозволів відбувається захист даних карток клієнтів. Крім цього, щорічно компанія SOS Credit проводить окремий аудит, який підтверджує, що ми ретельно дотримуємося обробки даних банківських карток.
-
Перевірка службою безпеки. Перед прийомом на роботу її проходить кожен співробітник, без винятку. Ми не допускаємо людину до виконання обов'язків поки вона цього не зробить.
-
Спеціальна система шифрування інформації. Вона застосовується для заощадження резервних копій.
-
«Ні» передачі особистих даних клієнта. Без його згоди це не відбудеться ніколи.
Завдання SOS Credit полягає не тільки у тому, аби надати фінансові послуги клієнту, але і зробити так, щоб його особисті дані зберегли свою конфіденційність.
Варто розуміти, що громадянин, на чиє ім'я походить оформлення кредиту аферистами, у результаті отримує величезні репутаційні ризики. Це і зіпсована кредитна історія, регулярні дзвінки від спеціалістів підтримки клієнтів і тд.
Не менше може потерпіти компанія, зіткнувшись з такими позичальниками, адже повертати борг аферист точно не стане. Саме тому SOS Credit настільки серйозно ставиться до верифікації даних клієнта і дає миттєву відмову, якщо розуміє, що по той бік монітора вочевидь не та людина, за яку себе хочуть видати невідомі.