► Читайте телеграмм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Основна мета змін

Головна мета оновлень — підвищити прогнозованість часу перетину кордону та зменшити штучні затримки. Проблема полягає в тому, що значна кількість перевізників реєструється у черзі «про всяк випадок», не маючи реального наміру виїжджати.

Наприклад, лише за жовтень у системі було зафіксовано понад 25 тисяч скасувань, причому більшість користувачів, які скасували запис, згодом реєструвалися знову.

Ключові нововведення

Оновлені правила створюють механізми дисципліни та відповідальності для забезпечення стабільності черги:

  • Ліміт на продовження черги: Відтепер для однієї вантажівки дозволяється лише одне продовження часу черги протягом 60 днів. Перевізник, як і раніше, може обрати інтервал продовження: 4, 6, 8 або 10 годин.
  • Відповідальність за порушення: Впроваджується 14-денна заборона на створення нової черги для вантажівок, щодо яких фіксуються систематичні порушення.

Про які порушення йдеться

Обмеження на 14 днів накладатиметься за такі порушення:

  • Скасування черги користувачем двічі поспіль у статусі «на в'їзд до пункту пропуску».
  • Неприбуття вантажівки до пункту пропуску двічі поспіль.
  • Скасування черги двічі поспіль протягом 30 днів.

Зазначається, що ці інструменти дозволять забезпечити стабільність черги та рівні умови як для українських, так і для іноземних перевізників.