► Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Загальна сума штрафів, накладених на банки, сягнула близько 200 мільйонів гривень.

Штрафи для банків

НБУ наклав фінансові стягнення на наступні установи за різноманітні порушення у сфері фінансового моніторингу та контролю:

  • Банк Альянс оштрафовано на 83,48 млн грн за неналежну перевірку клієнтів, недотримання ризик-орієнтованого підходу та неповідомлення інформації на запит НБУ.
  • МТБ Банк отримав штраф у розмірі 78,18 млн грн за неналежну перевірку клієнтів, недотримання ризик-орієнтованого підходу, а також за порушення вимог валютного законодавства.
  • Універсал банк (monobank) оштрафований на 27,3 млн грн за неналежну перевірку клієнтів та несвоєчасне інформування про підозрілих осіб.
  • Укрсиббанк отримав штраф на 11,5 млн грн за неналежну перевірку клієнтів, недотримання ризик-орієнтованого підходу та низку інших порушень.
  • РВС Банк оштрафовано на 3,8 млн грн за недотримання вимог до застосування ризик-орієнтованого підходу.
  • Комінбанк отримав штраф на 1,05 млн грн за несвоєчасне повідомлення про порогові фінансові операції та неналежний підхід до клієнтів, бенефіціарами яких є громадяни рф.
  • Ідея Банк оштрафований на 0,5 млн грн за несвоєчасне виконання рішення НБУ про зупинку операцій клієнта.

Штрафи для небанківських установ

Заходи впливу також були застосовані до чотирьох небанківських фінансових компаній:

  • ФК «Мустанг Фінанс» — 731 тис. грн.
  • ФК «Абекор» — 595 тис. грн.
  • «НоваПей Кредит» — 255 тис. грн.
  • ФК «Альянс Капітал Груп» — 17 тис. грн.

Коментар NovaPay

Компанія NovaPay повідомила, що вже сплатила накладений штраф і не оскаржуватиме рішення регулятора.

Ключові зауваження Національного банку стосувалися необхідності вдосконалення системи фінансового моніторингу NovaPay, особливо в частині кредитних операцій. Зокрема, регулятор вимагав посилити аналіз:

  • Джерел походження клієнтських коштів.
  • Цілей використання цих коштів.

«Ми вже впровадили всі зміни, на яких акцентував увагу регулятор, і врахували всі його рекомендації. Це рішення жодним чином не вплинуло на стабільність компанії і на виконання зобовʼязань перед клієнтами», — зазначили у NovaPay.