► Читайте телеграмм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Скепсис до акцій та чутливість до ціни

Незважаючи на фінансову вразливість, українці стають скептичнішими до самої концепції Чорної п'ятниці. Згідно з опитуванням Rakuten Viber, 83% респондентів не планують робити покупки в цей день, а 64% взагалі ніколи не купують через недовіру до заявлених знижок.

Проте ціна залишається ключовим фактором у прийнятті рішень. Дані за 2024 рік підтверджують цю чутливість: 1% зниження ціни стимулював додатковий попит на 1,029%. Війна та економічна нестабільність закріпили цю модель споживання, де кожна гривня має значення.

Відновлення імпульсивних покупок

У 2025 році спостерігається зростання спонтанних покупок (21% українців), причому серед молоді цей показник значно вищий: 31% зумерів та 23% міленіалів.

Новий тренд

Новим трендом стало використання ШІ у шопінгу: 13% покупців вже застосовували його, а ще 25% планують це зробити.

Зростання середнього чека

Чорна п'ятниця 2024 року продемонструвала перехід покупців до дорожчих товарів. За даними Rozetka, середній чек зріс на 40% відносно середнього по року. Аналогічні тренди фіксували «Фокстрот» (середній чек близько 9 000 грн) та АЛЛО (зростання на 35%).

Популярні категорії товарів

Попит під час розпродажів переважно формує легка промисловість:

  • Одяг та взуття: 34% (лідер).
  • Їжа та алкоголь: 13% (товари повсякденного вжитку).
  • Гаджети: 12%.
  • Домашня техніка, дитячі товари, косметика та засоби догляду: по 9% у кожній категорії.