Тож, чому нових лімітів по Автоцивілці недостатньо для повноцінного ремонту вашого авто — розказує Олександра Ляховська, Директор зі страхових продуктів та перестрахування СК «ПЗУ Україна».

Треба розуміти, що попри збільшення ціни на автоцивілку та збільшення лімітів відшкодування, в т. ч. за європротоколом, в реальності, цієї суми недостатньо для відновлення авто.

Українськими дорогами зараз їздить 90% іноземних авто, для ремонту яких використовують імпортні запчастини, що купуються за валюту.

До прикладу, візьмемо Toyota Yaris і розберемо питання покриття.

У 2010 році Toyota Yaris коштувала близько $15 500 по курсу 8 грн, а ліміт відшкодування тоді був 50 тис. грн, і, відповідно, покривав 40 % вартості авто.

А у 2025 році вона коштує, орієнтовно, $26 000. З сьогоднішнім середнім курсом долара 41 грн та лімітом відшкодування у 250 тис. грн, може бути покрито лише 23 % вартості авто.

Оскільки ситуація, коли збиток значно вищий за покриття, виникає часто — «різницю» клієнту доводиться «вибивати» з винуватця самостійно, адже СК покриває суму виключно в межах ліміту, встановленого законодавством.

Саме тому клієнту важливо розуміти на старті, що нова автоцивілка із поточними встановленими законодавчо лімітами — це все-таки не КАСКО і вона не захистить авто в такій мірі, якої хотілось би всім, і точно не охопить такі ризики, як:

  • викрадення авто;
  • протиправні дії третіх осіб;
  • розбиття скла в результаті попадання каміння;
  • падіння дерева або льоду на припарковане авто тощо.

Окрім цього варто пам’ятати, що ми живемо в складний період, коли питання покриття воєнних ризиків особливо актуальне. Нове ОСЦПВ не передбачає покриття таких ризиків, на відміну від КАСКО.

Тож, щоб посилити захист авто — клієнту варто звернути увагу на додаткові опції, які пропонує страховик під час оформлення поліса автоцивілки. Адже часто, доплативши певну суму, можна позбавити себе реальних фінансових втрат у разі страхового випадку та зберегти свої нерви.