Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

У самому Китаї, найбільшому у світі автомобільному ринку, японські автовиробники борються за виживання. Місцеві конкуренти хвиля за хвилею заповнюють салони своїми електромобілями.

Ті самі китайські компанії просуваються в Південно-Східну Азію, швидко завойовуючи позиції на ринку, який вже давно є оплотом для таких японських брендів, як Toyota, Honda і Mitsubishi.

Японські автовиробники зазнали найбільших втрат частки ринку в період з 2019 по 2024 роки в Китаї, Сінгапурі, Таїланді, Малайзії та Індонезії.

У Китаї всі шість японських автовиробників, за якими веде спостереження Bloomberg, поступилися своїми позиціями — навіть продажі й обсяги виробництва Toyota досягли плато.

У Південно-Східній Азії, де відданість японським брендам настільки сильна, що в Індонезії ще у 2019 році майже кожен автомобіль був японського виробництва, китайські бренди поступово витісняють їх. Особливо це помітно в Таїланді та Сінгапурі, де частка японських автовиробників скоротилася до 35% із понад 50% у 2019 році.

Поки Toyota, найбільший у світі автовиробник за обсягами, утримує позиції в деяких сегментах, як-от пікапи, загальна ситуація викликає занепокоєння для компаній, які раніше вважалися лідерами.

Втрата частки ринку в Азії також може сигналізувати про потенційне скорочення в Європі та США. Японські автовиробники відстають у переході до повністю електричних транспортних засобів.

Це може виявитися серйозною проблемою в індустрії, де переможців визначають передові батарейні технології та інтелектуальне програмне забезпечення.

У Південно-Східній Азії, на жвавих вулицях і шосе, на яких раніше домінували автомобілі Nissan і Mazda, дедалі частіше з'являються авто китайських брендів.

Перевага Toyota в Південно-Східній Азії зберігається завдяки її виробничим потужностям у регіоні. Компанія випускає низку бензинових автомобілів із більшими двигунами, які є популярними серед місцевих клієнтів.

У 2023 році Таїланд і Індонезія разом забезпечили майже 10% із приблизно 11 мільйонів транспортних засобів, вироблених Toyota.

Щоб протистояти втраті позицій на ринку, японські бренди інвестують у партнерства та довгострокові проєкти, спрямовані на розробку програмного забезпечення для автомобілів, твердотільних батарей та інших технологій, необхідних для повернення лідерства на ринку.

Переваги оформлення поліса ОСЦПВ на «Мінфіні»

🎁 Збираємо, аналізуємо, і показуємо найвигідніші пропозиції

⏱️ Допомагаємо економити і гроші, і час

🛡️ Співпрацюємо тільки з перевіреними страховими компаніями