Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

З’ясувалося, що середньоринкова вартість транспортно-експедиторських послуг з організації міжнародного перевезення одного вагону метро з Варшави до Києва складає 0,5 млн грн. Натомість «Київський метрополітен» за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн грн.

За транспортування усіх 60 вагонів, що прибули з Польщі, відповідно до даних бухгалтерського обліку, була здійснена повна оплата на загальну суму 189,34 млн грн. Тоді як — за результатами досліджень відкритих джерел інформації (зокрема веб-сайтів низки операторів ринку перевезень) — розрахункова вартість надання таких послуги могла становити лише близько 30 млн грн.

«Тобто зі столичного бюджету було витрачено в 6,3 раза більше коштів, ніж вимагала ситуація», — підкреслили у Держаудитслужбі.

Зазначається, що підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, очевидно дебютувало у сфері транспортно-експедиторських послуг.

З’ясувалося, що впродовж 2022−2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало вказаних послуг. Перевезення вагонів з Польщі до Києва за договорами з «Київським метрополітеном» — його єдиний досвід в цьому напрямку.

Втім, провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося — їх не допустили на підприємство. Через що Держаудитслужба скерувала до Національної поліції відповідний лист про сприяння.