► Читайте «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Торги на біржі
Ф'ючерси на нафту Brent з постачанням у жовтні на лондонській біржі ICE станом на 12:30 торгувалися на рівні $77,56 за барель, додаючи 0,5%.
Якщо прогноз аналітиків Goldman Sachs справдиться, нафтові котирування можуть втратити близько 12% від поточних рівнів.
Раніше експерти очікували, що котирування Brent будуть у коридорі $75−90 за барель у 2025 році.
«Слабкий попит на нафту в Китаї та ризики зниження темпів зростання ВВП цієї країни зміцнюють впевненість у тому, що ризики для нашого прогнозного діапазону цін на нафту марки Brent у 2025 році зміщені у бік зниження», — повідомили аналітики Goldman Sachs.
Якщо попит на нафту в Китаї залишиться незмінним, то до кінця наступного року ціни на нафту марки Brent можуть знизитися до $68 за барель.
Опубліковані минулого тижня дані свідчили, що в липні економіка Китаю сповільнила темпи зростання: ціни на нове житло знизилися найшвидшими темпами за останні дев'ять років, промислове виробництво сповільнилося, а безробіття зросло, пише агентство.
Минулого місяця китайські нафтопереробні заводи різко скоротили темпи переробки сирої нафти у відповідь на слабкий попит на пальне. Все це посилило стурбованість щодо попиту на нафту з боку КНР.
За перші сім місяців 2024 року імпорт нафти до Китаю становив 10,89 млн барелів на день, що на 2,4% менше, ніж за аналогічний період попереднього року, повідомило агентство з посиланням на дані митних служб.
«Уповільнення зростання попиту на нафту в Китаї в основному пояснюється переходом від використання нафти на електроенергію (через електромобілі) і зріджений природний газ (ЗПГ) як паливо для автомобільного транспорту», — розповіли в банку Goldman Sachs.