►Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Попри те, що показник все ще високий, спостерігається позитивна динаміка, як порівняти з 2022 роком (47%-86%).
Найменше економлять на лікарських засобах, дитячих товарах та купівлі готової їжі.
Щодо продуктів харчування, які становлять значну частку чека українців, то витрати в цьому сегменті зросли у 32% споживачів. Значна частина українців купує їжу (47%) та ліки (43%) про запас.
Водночас українці переосмислюють свої харчові звички та змінюють пріоритети.
Відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося: 55% опитаних роблять це значно рідше, що на 24 в. п. менше, ніж у 2022 році.
Натомість зростає популярність приготування їжі вдома (50%), найбільше це стосується тимчасово безробітних (53%), фрилансерів (72%) і тих, хто займається домогосподарством (59%).
Дозвілля продовжує бути не в пріоритеті витрат — 65% респондентів економлять на розвагах поза домом, а 58% рідше, ніж минулого року, відвідують кінотеатри та концерти.
Проте онлайн-розваги стають все більш популярними: 32% українців збільшили витрати на перегляд ТБ та стримінгових каналів.