►Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Що розкриватимуть страховики

З метою встановлення мінімального обсягу інформації, яка повинна надаватися споживачеві до укладення договору страхування, страховики та страхові посередники розкриватимуть на власних вебсайтах (на окремих вебсторінках з інформацією про страховий продукт) ключову інформацію, необхідну споживачеві для ознайомлення з умовами страхового продукту, а саме:

  • інформацію про об'єкт страхування, страхові ризики та страхові випадки;
  • розміри страхової суми (включаючи ліміти відповідальності), премії та франшизи;
  • територію дії договору;
  • умови здійснення страхових виплат (включаючи винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхової виплати).
  • порядок оподаткування страхових виплат і застосування податкових пільг та умови зменшення розмірів страхових сум (за класами страхування життя).

Крім того, страховики та страхові посередники повинні розміщувати на таких вебсторінках інформаційний документ про стандартний страховий продукт, в якому стисло викладено найважливіші умови страхового продукту. Це дасть змогу споживачеві детальніше ознайомитися з особливостями страхового продукту до укладення договору страхування та порівняти його з аналогічними страховими продуктами інших страховиків.

Також, страховики на власних вебсайтах розкриватимуть інформацію про черговість задоволення вимог, які можуть виникнути у споживачів у разі банкрутства страховика, а саме про черговість здійснення страхових виплат за договорами страхування та повернення ним частини сплаченої страхової премії.

Постанова набирає чинності з 1 січня 2024 року. У постанові визначено, що перехідний період для страховиків і страхових посередників для приведення своєї діяльності у відповідність до вимог вищезазначеного Положення становить шість місяців.