►Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Що розкриватимуть страховики
З метою встановлення мінімального обсягу інформації, яка повинна надаватися споживачеві до укладення договору страхування, страховики та страхові посередники розкриватимуть на власних вебсайтах (на окремих вебсторінках з інформацією про страховий продукт) ключову інформацію, необхідну споживачеві для ознайомлення з умовами страхового продукту, а саме:
- інформацію про об'єкт страхування, страхові ризики та страхові випадки;
- розміри страхової суми (включаючи ліміти відповідальності), премії та франшизи;
- територію дії договору;
- умови здійснення страхових виплат (включаючи винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхової виплати).
- порядок оподаткування страхових виплат і застосування податкових пільг та умови зменшення розмірів страхових сум (за класами страхування життя).
Крім того, страховики та страхові посередники повинні розміщувати на таких вебсторінках інформаційний документ про стандартний страховий продукт, в якому стисло викладено найважливіші умови страхового продукту. Це дасть змогу споживачеві детальніше ознайомитися з особливостями страхового продукту до укладення договору страхування та порівняти його з аналогічними страховими продуктами інших страховиків.
Також, страховики на власних вебсайтах розкриватимуть інформацію про черговість задоволення вимог, які можуть виникнути у споживачів у разі банкрутства страховика, а саме про черговість здійснення страхових виплат за договорами страхування та повернення ним частини сплаченої страхової премії.
Постанова набирає чинності з 1 січня 2024 року. У постанові визначено, що перехідний період для страховиків і страхових посередників для приведення своєї діяльності у відповідність до вимог вищезазначеного Положення становить шість місяців.