Досліджуючи динаміку зарплат, ми побачили, що наразі розрив між очікуванням пошукачів роботи та можливостями бізнесів досить великий. Якщо до повномасштабного вторгнення цифра складала в середньому 445 грн, то зараз це 2 691 грн — різниця зросла ушестеро. Велика частка роботодавців закривають цю різницю коштом бенефітів. Крім того, майже 50% із опитуваних компаній зазначили, що мають у планах підвищити заробіток спеціалістів.

Яка ситуація зараз

Ринок праці оговтується від подій, з якими нам довелося стикнутися у лютому 2022 року. Поступово, але кількість вакансій та кандидатів на позицію нормалізувалася майже в усіх сферах. Покращується й ситуація з зарплатами. В опитуванні взяли участь понад 300 компаній, серед них:

  • 60,9% — підвищували заробіток протягом 2023 року,
  • 25,9% — також збільшували ставки, але не для всіх співробітників,
  • 13,2% — не збільшували зарплати.

Формуючи пропозиції, більшість бізнесів спирається на ринкову медіану, — це 74,5% компаній. Пропонують більше за середній показник на ринку помітно менше роботодавців — зараз це 15%.

10,6% бізнесів обирають геть іншу стратегію: вони пропонують менші зарплати, але закривають різницю шляхом бонусів. Наприклад, пропонуючи:

  • повне медичне страхування,
  • додаткові виплати за досягнення KPI,
  • оплату навчання,
  • харчування на робочому місці,
  • знижки на внутрішні продукти або послуги.

Читайте також: Інфляція йде на спад: які рішення прийматиме НБУ щодо курсу

Це найпопулярніші з бенефітів, й подекуди вони можуть перетинатися. Тобто бізнеси пропонують відразу декілька форм бонусів, щоб забезпечити комфортні умови для спеціалістів.

Плани на наступний рік

У новому році точно очікуємо на динаміку зі знаком плюс. Підвищення будуть поступовими, але, здебільшого, все ж відбуватимуться. Так, майже половина респондентів відповіли, що 100% планують підвищення. 39,3% зазначили, що це питання ще на розгляді, але вони все ж схиляються у бік позитивної відповіді. І тільки 10,9% бізнесів не планують коригувати політику заробітних плат.

Понад половини опитуваних планують провести одну хвилю підвищень. Це досить логічно, бо 30,3% роботодавців, хоча й закладають збільшення винагороди, але в діапазоні 1−10%. Хоча будуть й більші зрушення, бо 37,2% компаній хочуть підвищити зарплати на 11−20%. Найімовірніше, це будуть ті роботодавці, що оберуть стратегію поступового збільшення заробітку — за 2−4 хвилі.