►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Про що домовились
Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач та держсекретар міністерства інфраструктури Польщі Рафал Вебер погодили заходи для розблокування кордону, серед яких — відкриття ПП «Угринів — Долгобичув» для проїзду порожніх вантажівок. Водночас питання скасування чи змін до транспортного безвізу не обговорювалось.
Окрім того, представники урядів домовились про створення в системі «єЧерга» окремих пасів для порожніх транспортних засобів на пунктах пропуску «Ягодин — Дорогуськ» та «Краківець — Корчова». Зазначається, що, а цих пунктах пропуску є смуги для порожнього транспорту безпосередньо в пункті пропуску як на українському, так і на польському боці.
Читайте також: Блокада кордону: уряд Польщі підтримав протест
Запуск пілотного проєкту з реєстрацією в«єЧерга» безпосередньо перед перетином кордону на пункті пропуску «Нижанковичі — Мальховіце» терміном в один місяць.
У Мінінфраструктури зазначили, що польські протестувальники наполягають на функціонуванні «Угринів — Долгобичув» та «Нижанковичі — Мальховіце» лише для транспорту на реєстрації ЄС. «Така позиція неприйнятна для України та Європейського Союзу, адже це дискримінаційна норма по відношенню до інших країн», — наголосили у відомстві.
Чому блокують рух через кордон
Блокувати переїзди через польсько-український кордон розпочали польські далекобійники, яких підтримують політики з правого табору. Згодом до них приєднались й перевізники Словаччини, які організували протест на своїй території.
Протестувальники незадоволені тим, що українським перевізникам скасували дозволи для перетину кордону. Також вони висувають й низку інших вимог:
- посилення транспортних правил у межах організації «Європейська конференція міністрів транспорту»;
- заборони на реєстрацію компаній у Польщі, якщо їхні фінанси і бухгалтерія перебувають за межами Євросоюзу;
- доступ до української системи «Шлях»;
- виділення смуги для порожніх автомобілів;
- ідентифікація автомобілів Євросоюзу в українській системі «єЧерга».
Позиція України
Заступник міністра економіки Тарас Качка заявив, що відбирати ліцензії в українських перевізників не можна, але підкреслив, що Київ готовий обговорювати додаткові правила для покращення роботи як українських, так і польських далекобійників, про це пише Reuters.
Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм наголосив, що Україна «не має наміру навіть обговорювати» з Польщею повернення до дозвільної системи. Він нагадав, що Угоду про лібералізацію вантажних перевезень («транспортний безвіз») ратифікували й погодили всі члени ЄС, її підписали між Україною і Європейським союзом, а не якоюсь окремою країною.
Україна планує провести перемовини з Польщею та Європейською комісією цього тижня щодо розв'язання цієї проблеми, а в ЄС заявили, що можуть покарати Польщу за блокування кордону, повідомляє RMF FM.