►Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
На думку посадовця, страйки можуть мати вплив на енергетичну безпеку України в умовах постійних атак росії. Зі слів Качки, протести польських перевізників найбільше завдають шкоди сільському господарству, меншою мірою вони впливають на бензин і дизельне пальне. Він також стверджує, що через блокування кордону постраждав не тільки імпорт із Польщі, а й із країн Балтії.
Чому страйкують поляки
Поляки вимагають відновлення дозвільної системи для перетину українськими перевізниками кордону, посилення транспортних правил у межах організації «Європейська конференція міністрів транспорту»; заборони на реєстрацію компаній у Польщі, якщо їхні фінанси і бухгалтерія перебувають за межами Євросоюзу; доступ до української системи «Шлях»; виділення смуги для порожніх автомобілів; а також визначення автомобілів Євросоюзу в українській системі «єЧерга».
Акція протесту може тривати до 3 січня 2024 року, втім перевізники «готові швидше зняти блокаду», якщо вимоги будуть виконані.
До теми: Заблоковані кордони: Польські перевізники не пускають в Україну бензовози та гуманітарну допомогу
Нагадаємо, що акції протесту почались 6 листопада. Польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною: «Корчова — Краківець», «Гребенне — Рава Руська», «Дорогуськ — Ягодин».
Позиція України
- Заступник міністра економіки Тарас Качка підкреслив, що відбирати ліцензії в українських перевізників не можна, але підкреслив, що Київ готовий обговорювати додаткові правила для покращення роботи як українських, так і польських далекобійників.
- Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм наголосив, що Україна «не має наміру навіть обговорювати» з Польщею повернення до дозвільної системи. Він нагадав, що Угоду про лібералізацію вантажних перевезень («транспортний безвіз») ратифікували й погодили всі члени ЄС, її підписали між Україною і Європейським союзом, а не якоюсь окремою країною.
Читайте також: Україна цьогоріч вивозила 61% вантажів через Польщу