►Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Що тисне на метал
Тиск на ціни надають очікування профіциту паладію на ринку в 2024 році на тлі переходу на електромобілі, пише Reuters.
Паладій використовується головним чином каталізаторах двигунів внутрішнього згоряння (ДВС) для нейтралізації шкідливих викидів. Але зростання популярності електромобілів знижує попит на автомобілі з ДВС і, як наслідок, попит на паладій.
Крім того, стрибок цін на паладій у березні 2022 року змусив виробників машин із ДВС переходити на використання в каталізаторах не паладію, а порівняно дешевшої платини. Так, у березні минулого року ф'ючерси на паладій коштували на NYMEX дорожче за $3 тис. за унцію, а вартість ф'ючерсів на платину навіть на піку склала не більше $1,2 тис. за унцію. Наразі січневий ф'ючерс на платину торгується на NYMEX за ціною близько $860 за унцію.
Читайте: В Україні презентували британський електромобіль із запасом ходу 450 км (Фото)
Аналітик інвестиційно-консалтингової компанії SP Angel Джон Меїр припускає, що ціни на паладій підуть нижче $1000 за унцію на тлі погіршення попиту на ринку. «Якщо <…> частка продажів електромобілів у загальному обсязі продажів автомобілів збільшиться з 14% у 2022 році до 18% цього року і більш ніж до 20% наступного, то це створить проблеми для автомобілів з ДВЗ та попиту на паладій», — попередив він.
Ще один негативний фактор для цін на паладій — великі запаси цього металу у виробників. Консалтингова компанія Metals Focus прогнозує, що у 2023 році запаси паладію будуть на рівні близько 11,64 млн унцій.
Крім того, привабливість дорогоцінних металів, у тому числі паладію, знизилася через посилення грошово-кредитної політики, зазначає Bloomberg.