►Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Розширено перелік інформації, яка повинна розміщуватися в касі банку, небанківської фінансової установи та оператора поштового зв’язку (далі - небанківська установа), їх відокремлених підрозділів, пункту обміну валюти в доступному для огляду клієнтами місці:
- Інформацією про юридичну особу — банк або небанківську установу, із зазначенням місцеперебування, номера телефону або номера телефону «гарячої лінії» (за наявності), адреси електронної пошти, посилання на інтернет-сторінку (за наявності) для подання звернень клієнтів до банку, небанківської установи;
- Контактною інформацією Національного банку із зазначенням місцеперебування, номера телефону універсальної «гарячої лінії», адреси електронної пошти, посилання на сторінку офіційного Інтернет-представництва для подання звернень клієнтів банку, небанківської установи до НБУ.
«Зазначені зміни сприятимуть кращому інформуванню клієнтів про контакти для звернень у разі виникнення спірних/конфліктних ситуацій або для інформування про порушення під час здійснення валютно-обмінних операцій», — йдеться в повідомленні НБУ.
Крім того, фізичним особам-нерезидентам надано можливість отримувати на поточні рахунки в гривнях кошти, сплата яких передбачена умовами цивільно-правових договорів. Це пов'язано з відповідними змінами в законодавстві України.
Яка інформація повинна розміщуватись в обмінниках
З 19 серпня у касі банку, небанківської установи, їх відокремлених підрозділів, пункту обміну валюти повинна розміщуватися наступна інформація:
- копія наказу (розпорядження) про встановлення курсів купівлі та продажу іноземних валют;
- перелік валютно-обмінних операцій, які здійснює каса, пункт обміну;
- повідомлення про обов’язковість здійснення касиром операції сторно в разі звернення клієнта з відмовою від здійсненої валютно-обмінної операції;
- витяг із наказу про встановлення тарифів комісійної винагороди за здійснення операції з обміну готівки;
- повідомлення про касира каси, який здійснює валютно-обмінні операції;
- копія банківської ліцензії або ліцензії/витягу з реєстру осіб, яким видано ліцензію на здійснення валютних операцій;
- місцезнаходження каси;
- інформація про юридичну особу — банк або небанківську установу: місцезнаходження, номер телефону або номер телефону «гарячої лінії» (за наявності), адреса електронної пошти, посилання на інтернет-сторінку (за наявності);
- контактна інформація Національного банку: місцезнаходження, номер телефону універсальної «гарячої лінії», адреса електронної пошти, посилання на сторінку офіційного Інтернет-представництва.
Порушення
У випадку виникнення порушень під час здійснення валютно-обмінних операцій:
- потрібно звернутися зі скаргою до керівництва банку чи небанківської фінансової установи, яка порушує правила обміну валют, щоб вони були в курсі порушень їх підлеглих;
- у разі, якщо реакції з боку керівництва банку чи небанківської фінансової установи немає, слід звернутися до Національного банку.