► Читайте «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Що відомо
IPO за ці три місяці провели 62 компанії, тоді як у січні — березні 2022 року на біржу вийшли 86 компаній.
Вісім первинних розміщень було проведено на біржі для технологічних компаній STARMarket (підрозділ Шанхайської фондової біржі), 13 — на ChiNext Board (підрозділ Шеньчженьської фондової біржі). Ще 21 IPO відбулося на Пекінській фондовій біржі, вісім — на основному майданчику Шеньчженьської фондової біржі та ще 12 — на основному майданчику Шанхайської фондової біржі. Найбільше коштів — ¥24,1 млрд ($3,5 млрд) було залучено на ChiNext Board.
Читайте: Загадкові IPO на Уолл-стріт. Маловідомий брокер провів шість IPO із зростанням акцій на 2000%
У перший день торгів усі 62 папери в основному показали добрий результат, подорожчавши в середньому на 42,1%.
Шість нових акцій подорожчали вдвічі і більше. Найбільше зростання після свого дебюту показали папери IT-компанії Shanghai Information2Software (+176,7%), найнижче — акції виробника транспортних засобів Zhejiang Taotao Vehicle (+20,1%).
При цьому Yicai Global зазначає, що раніше папери навпаки швидко втрачали в ціні після IPO.
Андеррайтерами розміщень стали 26 брокерських компаній, які за три місяці 2023 року заробили на спонсорських зборах загалом 3,8 млрд дол. Роком раніше андеррайтери отримали 8 млрд дол.
Тим часом Bloomberg повідомив, що гігант електронної комерції Alibaba планує розділити свій бізнес на шість компаній. Кожна з них потенційно зможе самостійно вийти на біржу.
Акції Alibaba на тлі цієї новини у моменті підскочили на Нью-Йоркській фондовій біржі на 7%. У Китаї компанія має лістинг на Гонконзькій фондовій біржі, проте торги там уже закінчилися.