Перетнувся на тижні з Андрієм Пивоварським (WOG), Вячеславом Стешенко, Наталією Малецькою (KLO) та Юрієм Кучабським (ОККО). Користуючись нагодою, переадресував їм найпоширеніші питання щодо оперативної ситуації. Не очікував, але отримав майже однакові відповіді.
Ресурси: повторення весняної кризи з дефіцитом пального неможливо. Якісь локальні катаклізми не виключені, але вони траплялися й до війни. Мережі активно контрактують пальне, створюють запаси, і не тільки в Україні.
Ціни: особливих коливань не передбачається. Ба більше, цілком можливе зниження цін, оскільки світові котирування, попри антиросійські санкції, впали, а закупівельні ціни для України утримуються попередніми за рахунок попиту та логістичних факторів, в тому числі й погодних умов. По мірі насичення ринку буде зниження. Зокрема, ОККО наприкінці тижня поновила оптовий продаж дизпалива. З бензином ще треба попрацювати.
Читайте також: Китай хоче почати купувати нафту та газ за юані
Блекаут. Понад 90% цих мереж вже з генераторами, понад те, формують резервний фонд та ремонтні бригади. Збільшують запаси товарів у магазинах, розширюють кількість місць у кафе, обладнують додатковими пристроями — чайниками, мікрохвильовками, розетками тощо. Просять не тягнути їх із собою на АЗК — там це вже є.
Що відбувається з цінами зараз
За даними «Мінфіну», порівнюючи з кінцем листопада, вартість пального почала зростати. Ціна 95-го бензину була 49,60 гривень за літр. Нині ж ціна — 51,62 грн. Це середній показник, а на деяких АЗС вона сягає 53−54 грн за літр.
Експерти пояснювали підвищення цін кількома причинами. Зокрема, це підвищення попиту — люди почали більше купувати паливо через генератори. Також заправки через відключення електроенергії працюють від генераторів, і ці витрати впливали на вартість палива.