►Підписуйтесь на «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Ситуація на ринку

На чорноморському напрямку ситуація дещо покращилася. Цього тижня до українських портів прибуло два танкери з продуктом грецького виробництва, днями очікується розвантаження партії дизелю з Туркменістану.

За словами трейдерів, зимовий продукт продається з преміями $80−110 до середземноморських котирувань, партії арктичного дизелю пропонують на $70−80 дорожче. Пропозицій палива індійського виробництва наразі немає.

В Болгарії на тлі обмеженого обсягу пропозицій ціни на автомобільні партії дизельного пального з терміновим відвантаженням зросли на $40−55/т до $1210−1255/т. Проте розміри премій на автомобільні партії продукту з формульним ціноутворенням не змінилися й становлять $110−130. Цього тижня деякі українські компанії повідомили про виникнення труднощів при транспортуванні дизельного палива з Болгарії та Румунії.

Читайте: Кількість імпортерів пального зросла у 5 разів: чи застрахує це від дефіциту

У напрямку руху до пропускного пункту «Сирет-Порубне» утворилася черга довжиною понад 30 км, що уповільнює митне оформлення вантажів. Також на початку тижня учасники говорили про зупинення оформлення вантажів на молдавських пунктах пропуску через перебої з електропостачанням, але за останньою інформацію їх роботу вже відновлено.

В середині листопаду дизельне пальне в Польщі подешевшало слідом за зменшенням котирувань продукту в Північно-Західній Европі. На східних терміналах автомобільні партії дизпального відвантажувались по $1170−1230/т. Цього тижня польські трейдери зазначають зростання попиту на дизельне з боку українських покупців.

«Ми доволі швидко цього разу продали об'єм, що буде відвантажуватись наступного тижня. Проте клієнти продовжують телефонувати й питати продукт. Для нас це сигнал того, що на ринку є деякий ажіотаж», — коментує ситуацію менеджер польської компанії.

Читайте також: До зими бензин знову подорожчає: наскільки цього разу

«Наш постачальник лімітує продаж дизелю посилаючись на те що має в першу чергу забезпечити пальним власну мережу», — ділиться деталями розмови зі своїм партнером представник українського рітейлу.