У НБУ зазначили, що вони продовжують отримувати звернення від споживачів щодо дій фінансових установ та колекторських компаній, які порушують законодавство.
«Крім того, питання врегулювання простроченої заборгованості залишається найпоширенішим зі звернень клієнтів небанківських фінустанов», — наголосив Нацбанк.
Нові вимоги щодо етичної поведінки
- Деталізуються окремі процедурні питання.
- Запроваджується заборона на отримання згоди споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків з метою врегулювання простроченої заборгованості.
Водночас споживачі чи інші особи мають право фіксувати неправомірні дії, які можна передати до НБУ та використовувати при перевірці дотримання вимог щодо етичної поведінки.
Читайте також: В Україні колектори почали працювати по-новому
Крім того, врегульовано питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями чи спадкоємцями.
Якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких, це не означає їхньої безпосередньої згоди на взаємодію. Вони мають надати такий дозвіл самостійно.
Також уточнено норми щодо особистих зустрічей зі споживачем або іншими особами. Такі зустрічі мають відбуватися добровільно після отримання окремої згоди на проведення кожної такої зустрічі.
Зустрічатися за місцем роботи — заборонено. Під заборону також потрапила низка некоректних практик, які були виявлені Національним банком у процесі розгляду звернень громадян.
Читайте також: Що робити, якщо телефонують колектори і погрожують прийти додому
Ці та інші вимоги затверджено постановою правління НБУ від 4 серпня 2022 року № 170 «Про затвердження Положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії зі споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог з етичної поведінки)» та набирають чинності 5 серпня 2022 року року.