► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Бізнес в умовах війни
Зокрема, серед таких компаній 37% обмежили географію присутності, 17% працюють онлайн, а 16% були вимушені закрити частину офісів, торгових точок чи відділень.
Серед компаній, що раніше призупиняли свою роботу, вже 17% її повністю або частково відновили. І лише 3% компаній наразі взагалі не працюють. Нагадаємо, місяць тому не працювали 4% бізнесу, а у березні - 29%.
Заробітна плата
Кількість компаній, що виплачують заробітну плану своїм співробітникам у повному обсязі дещо зросла і становить наразі 63%, до того ж 25% роблять додаткові або авансові виплати.
Втім, 13% були змушені скоротити розмір грошової винагороди, а 9% - відмовитися або скоротити бонуси. В неоплачувану відпустку змушені відправляти персонал 4% компаній, дещо зросла кількість компаній, що вдаються до скорочень — наразі таких 8% (минулого місяця було 3%).
Читайте також: Девальвація гривні та інфляція: як ці проблеми хоче вирішувати НБУ
Допомога армії та гуманітарна підтримка
Бізнес продовжує виділяти ресурси на допомогу армії та гуманітарну підтримку практично в тих же обсягах, що і на початку повномасштабної війни.
Так, по 47% компаній продовжують постачати продукцію та підтримувати своїх працівників, що долучились до лав ЗСУ чи тероборони. Ще 44% допомагають фінансово, 25% - послугами, 18% - медикаментами чи засобами захисту/оборони. Тільки 8% компаній повідомляють, що вже вичерпали свої ресурси на допомогу, місяць тому таких було 5%.
Фінансова стійкість
Практично незмінною залишається оцінка бізнесом своїх фінансових резервів. Третина компаній, а саме 34% оцінюють свою фінансову стійкість у 6 місяців, 20% вважають, що протримаються кілька місяців, інші 20% - рік, і ще 19% вистачить фінансових резервів на період більше року.
У 5% фінансові резерви вже вичерпались, тоді як минулого місяця про це повідомляли 3% бізнесів. Водночас у фінансових питаннях компанії розраховують здебільшого на власні сили. Так, 92% компаній не користувались державними чи міжнародними програмами для підтримки свого бізнесу.
Читайте також: Нові умови праці: звільнення без попереджень та коротка відпустка
Втрати бізнесу
Бізнес також продовжує повідомляти про втрати, що, на жаль, щомісяця зростають внаслідок воєнних дій.
Так, 100 днів активної фази війни завдали втрат до 1 млн доларів для 48% компаній, ще 37% зазнали втрат в діапазоні $1 — $10 млн, і 12% повідомляють про втрати більше $10 млн.
Жодних втрат не зазнали тільки 2% бізнесів. При цьому 42% компаній Асоціації повідомляють про втрати майна чи інших активів безпосередньо внаслідок бойових дій.
Прогнози бізнесу
Хоча у нинішній ситуації прогнози робити надзвичайно складно, 70% директорів все ж очікують негативну динаміку свого бізнесу до кінця 2022 року, інші 15% вважають, що вона не зазнає змін, і 11% сподіваються на зростання бізнес-показників.
Більшість компаній не планують цього року суттєвих змін у своїй команді або в розмірі зарплат — про це повідомляють 48% та 58% відповідно.
Водночас 45% компаній можуть вдатися до скорочень, а 15% до зменшення винагороди. Хоча є й позитивні тенденції у частини бізнесів — 6% планують наймати нових людей цього року, а 23% планують поступово збільшувати заробітні плати персоналу.