Обіцяного сто років чекають
Подати заявку на виплату допомоги від держави можна було до 1 квітня. Проте далеко не всі, хто скористався цим правом, отримали кошти на свої картки «єПідтримка».
За останніх декілька днів читачі «Мінфіну» залишили десятки скарг на затягування із виплатою обіцяних 6,5 тис.
Головна претензія: у повідомленні про схвалення заявки у застосунку «Дія» вказується, що кошти будуть нараховані протягом 10 днів, але в цей термін гроші так і не надходять.
«14 днів з моменту успішного оформлення в Дії. Кошти наразі не нараховані», — написала клієнтка Райффайзен банку під ніком satyrizer.
Інша читачка, Валентина Карпова, повідомила, що ще 26 березня чоловік оформив запит на отримання 6,5 тис. грн. Але на картку монобанка кошти так і не надійшли. Жінка бідкається, що у сім'ї немає фінансової подушки, і задається питанням, де обіцяна допомога від держави.
Банки «під роздачею»
Зрозуміло, що люди хвилюються і починають шукати винуватих. Першими під гарячу руку потрапляють банки.
Так, клієнт Приватбанку під ніком DmitriyG2517 написав, що ще 24 березня подав заявку на отримання виплати. В «Дії» її моментально прийняли, але коштів чоловік чекає і досі.
«Звонил на горячую линию, сказали обращаться в министерство финансов. Был лучшего мнения о банке, пользовался лет 7 и тут такая подстава», — дорікає DmitriyG2517.
Подібні звинувачення летять на адресу й інших банків.
Так, Olga19088312 висловила претензії, що на свої 6,5 тис. чекає від 27 березня. «Станом
Ключ до розгадки в Мінекономіки
Банки з розумінням ставляться до занепокоєння клієнтів й у відповідь пояснюють, що затримка відбувається не з їхнього боку.
«Ми очікуємо фінансування від Міністерства економіки за даною програмою. Як тільки ми його отримаємо, то відразу нарахуємо кошти всім клієнтам, що очікують виплату», — пояснюють, зокрема, у Альфа-Банку.
Банки не володіють інформацією, коли держава зарахує кошти. У цій ситуації радять зачекати або звернутися безпосередньо до розпорядника коштів, тобто до Мінекономіки.
«Ви можете звернутися з питання нарахування коштів в Міністерство: Гаряча лінія — 044 253 61 36. Пошта — meconomy@me.gov.ua», — пише А-Банк.
А у відповідь — тиша
«Мінфін» спробував звернутися до Міністерства фінансів, щоб з'ясувати, чому кошти не надходять на рахунки «єПідтримка» і коли на них очікувати. У пресслужбі відомства нас також відправили до Мінекономіки.
«Міністерство економіки є розпорядником державних коштів і відповідає за їх нарахування на вказані рахунки. Міністерство фінансів тільки виділяє загальну суму на державну допомогу в рамках програми „єПідтримка“. Тому прохання звернутись до пресслужби Міністерства економіки, контактні дані: pressmineconomy@me.gov.ua, тел.: (044) 200 44 97; 200−44−67», — пояснили у Мінфіні.
На жаль, Міністерство економіки на запити не відповідає, а на вказані номери ні читачі, ні журналісти «Мінфіну» додзвонитися не можуть — один недійсний, інші «вибиває» після першого ж гудка.
Хто міг отримати 6500 грн
Програма підтримки українців із населених пунктів, де ведуться активні бойові дії, стартувала з 7 березня 2022 року. На допомогу від держави претендували:
- ФОПи 1−4 групи, які сплатили ЄСВ за IV квартал 2021 року або загалом за минулий рік.
- Усі наймані працівники, за яких сплатили ЄСВ за IV квартал 2021 року або загалом за минулий рік, — окрім працівників бюджетних установ, фондів загальнообов'язкового державного страхування та Державної служби.
Компенсація від держави була доступна для ФОП та найманих працівників із таких регіонів України: Чернігівська, Сумська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Запорізька, Донецька, Луганська, Житомирська, Одеська, Волинська, Київська області та Київ.
Читайте також: єПідтримка: допомогу отримали вже понад 3 мільйони українців