► Підписуйтесь на сторінку Мінфіну на фейсбуці: головні фінансові новини
Рейтинг найдорожчих брендів
Як зазначається, бренд Apple за рік подорожчав на третину і досяг рекорду рейтингу в $355 млрд (+35%).
До пʼятірки найдорожчих увійшли Amazon ($350 млрд, +37%), Google ($263 млрд, +37%), Microsoft ($184 млрд, +31%) та американська мережа супермаркетів Walmart ($112 млрд, +20,5%).
Читайте також: Капіталізація Apple встановила рекорд та досягла $3 трильйонів
Бренд TikTok ($59 млрд) названо найбільш швидкозростаючим (утричі на рік), найсильнішим — WeChat.
За капіталізацією брендів лідерство утримує технологічна галузь. Рітейл, який посів друге місце за час пандемії, наростив капіталізацію на 46% (понад $1 трлн).
Стрімке зростання вартості відбулося також у фармацевтичних брендів-виробників вакцин від covid-19.
Johnson & Johnson залишається найціннішим (+24%, $13,4 млрд). Новий учасник рейтингу AstraZeneca здобув звання найбільш швидкозростаючого у секторі (+77%, $5,6 млрд), за ним слідує Pfizer (+58%, $6,3 млрд).
Читайте також: Чому Apple продовжить зростати
Готельний сектор також показав стрімке зростання: бренд Hilton виріс на 58% до $12 млрд, Hyatt — на 26% до $5,9 млрд. Тепер вони коштують більше ніж до пандемії.
Методика оцінки вартості
Brand Finance використовує у дослідженні метод звільнення від роялті (Royalty Relief Method). Цей метод визначає ціну, яку компанія була б готова заплатити за ліцензування свого бренду, якби вона не володіла ним.
Таким чином, якби компанія використовувала бренд за договором ліцензії, вона мала б виплачувати власнику ліцензії певний відсоток — роялті.
Цей підхід включає оцінку майбутнього виторгу, що відноситься до бренду, а також розрахунок ставки роялті, яке повинне стягуватися за використання бренду.