Перш ніж купувати щось в інтернет-магазинах у «чорну п'ятницю», клієнтам краще з’ясувати декілька важливих нюансів про продавця. Наприклад, поцікавитись офіційною назвою та кодом ЄДРПОУ (ідентифікаційним кодом) юрособи або ФОПа, а також — юридичним статусом та видом діяльності. Про це йдеться в порадах щодо щопінгу у «чорну п'ятницю» від експертів аналітичного сервісу YouControl.

►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Остерігайтеся шахраїв

Шахраї дуже люблять моменти, коли люди поспішають і метушаться. Ажіотаж навколо окремих товарів чи послуг через «шалені знижки» сприяє тому, що покупці діють швидко, імпульсивно та нерозважливо. Тому найперше і найголовніше правило — не довіряти, а перевіряти.

Як перевірити онлайн-магазин

«Доволі часто інтернет-магазини працюють у так званій „сірій“ зоні вітчизняного правового поля. Саме тому, першочергово потрібно з’ясувати офіційну назву та код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код) юридичної особи або фізичної особи-підприємця, на сайті якого плануєте шопитися. Це можна зробити або в контактних даних інтернет-магазину або в гуглі, якщо реєстраційні документи на сайті відсутні», — радять в YouControl.

Там також рекомендують обов’язково заглянути у розділ «Умови повернення товару», в якому можуть бути контактні дані саме юридичної особи. Якщо такого розділу немає на сайті, варто насторожитися.

Читайте також: Українці втрачають інтерес до Чорної пятниці та Кіберпонеділка — дослідження

В першу чергу варто перевірити:

  • юридичний статус компанії, чи не перебуває вона в процесі припинення. Чи не має вона проблем з податковою;
  • як давно працює інтернет-магазин — чи не створили його виключно під «чорну п’ятницю»?
  • судову історію та наявність виконавчих проваджень. Ця інформація дасть розуміння наскільки добросовісно продавець виконує свої обов’язки та як врегульовує конфліктні ситуації.

Якщо продавець — ФОП, потрібно перевірити його і як підприємця за тими ж критеріями. Якщо покупка дорога, не зайвим буде перевірити і фізичну особу — представника, директора або того ж ФОП.

«Іноді про людину можна знайти багато цікавого: судові справи, борги і навіть дані, що вона знаходиться в розшуку», — додають експерти.

Як зазначають в YouControl, купуючи товар у невідомої фізичної чи юридичної особи, ви ризикуєте, тому варто підстрахуватись.

Читайте також: «Чорна п'ятниця»: Американці витратили в інтернеті $7,4 мільярда

Найпростіший спосіб — використовувати постоплату. І тільки тоді, коли ви оглянули товар і впевнені в його якості.

Намагайтесь не використовувати передоплату, особливо, коли кошти перераховуються на звичайну (а не ФОПівську) картку продавця і ви не маєте можливості перевірити ПІБ отримувача.

«Якщо магазин працює офіційно, у нього має бути банківський рахунок ФОП або юрособи», — додали в YouControl.