Мета кампанії — проінформувати українців про переваги і зручність безготівкових розрахунків, стимулюючи їх зростання.
Forward Bank долучився до кампанії в якості інформаційного партнера, щоб разом з організаторами та іншими учасниками розповідати про сучасні можливості широкого використання безготівкових розрахунків, зокрема про те, як відкрити рахунок у банку, типи платіжних карток, онлайн-банкінг, як здійснювати платежі та перекази через платіжні сайти та маркетплейси за реквізитами та QR-кодом. Крім того, вони детально пояснюватимуть, як працює NFC-технологія, як токенізувати платіжну картку та додати її у смартфон, «розумний» годинник або фітнес-браслет, а також нагадають основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків.
«Українці все більше віддають перевагу безготівковим розрахункам, зокрема безконтактним платежам, але потенціал для зростання ще дуже великий. Тому важливість корисної та цікавої інформації про #cashless для кожного українця, який користується фінансовими послугами, складно переоцінити. Адже свідомий споживач — двигун економічних змін, запорука стабільності банківської системи та побудови заможного суспільства», — зазначив Андрій Кисельов, голова правління Forward Bank.
«Згідно з результатами дослідження, яке проводив Національний банк у 2020 році, платіжною карткою за останній рік користувалися 76% українців, проте онлайн-банкінгом — всього 21%. Ще досить значний відсоток громадян, отримавши зарплату, стипендію чи пенсію на картку, знімають з неї гроші в банкоматі та розраховуються готівкою», — розповів заступник Голови НБУ Олексій Шабан.
Він додав, що найбільше підтримки в опануванні безготівкових розрахунків потребує старше населення України, особливо в регіонах, оскільки ця тема вимагає навичок не тільки з фінансової, а й цифрової грамотності.
«Тому ми розраховуємо, що молоді люди допоможуть старшому поколінню познайомитися з нюансами безготівкових розрахунків та навчать їх сплачувати комунальні послуги онлайн і купувати в інтернеті», — сказав Олексій Шабан.
Отже, кампанія #Cashless має не тільки просвітницький характер, але й набуває соціального спрямування.
«Національний банк послідовно проводить політику, спрямовану на збільшення частки безготівкових розрахунків. Ми маємо Дорожню карту розвитку безготівкової економіки до 2025 року, яка передбачає поступовий перехід України до Cashless economy завдяки стимулюванню витрат у безготівковій формі, розвитку інфраструктури безготівкових платежів, зниженню використання готівки та забезпеченню сталості платіжної інфраструктури», — зауважив директор Департаменту стратегії та розвитку НБУ Арсен Макарчук.
«Сьогодні ми бачимо чітку тенденцію до збільшення кількості та обсягів безготівкових платежів. Українці дедалі більше віддають перевагу cashless-розрахункам. Безготівкові розрахунки вже стали для багатьох українців звичкою, що відповідає їх сьогоднішнім потребам. Водночас це є показником і зростання рівня фінансової грамотності, і довіри до платіжних інновацій. Упевнені, що завдяки інформаційній кампанії громадяни різного віку знайдуть відповіді на усі свої запитання та використовуватимуть різні безготівкові інструменти оплати ще частіше», — прокоментувала заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва.
З навчальною метою Національний банк також запускає лендинг «Cashless» із детальною інформацією про кампанію та безготівкові платежі.
Інформаційна кампанія #Cashless триватиме впродовж трьох місяців у всіх регіонах України за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Великобританії, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та Кіберполіції.
Кампанія є продовженням інформаційних кампаній із безпеки готівкових платежів #АнатоміяГривні та з протидії шахрайству #ШахрайГудбай.