Мета кампанії — проінформувати українців про переваги і зручність безготівкових розрахунків.
У межах кампанії Національний банк разом із партнерами розповідатимуть про сучасні можливості широкого використання безготівкових розрахунків, зокрема про те, як відкрити рахунок у банку, типи платіжних карток, онлайн-банкінг, як здійснювати платежі та перекази через платіжні сайти та маркетплейси за реквізитами та QR-кодом. Крім того, детально пояснять, як працює NFC- технологія, як токенізувати платіжну картку та додати її у смартфон, «розумний» годинник або фітнес-браслет, а також нагадають основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків.
«Згідно з результатами дослідження, яке проводив Національний банк у 2020 році, платіжною карткою за останній рік користувалися 76% українців, проте онлайн-банкінгом — всього 21%. Ще досить значний відсоток громадян, отримавши зарплату, стипендію чи пенсію на картку, знімають з неї гроші в банкоматі та розраховуються готівкою, — розповів заступник Голови НБУ Олексій Шабан.
Він додав, що найбільше підтримки в опануванні безготівкових розрахунків потребує старше населення України, особливо в регіонах, оскільки ця тема вимагає навичок не тільки з фінансової, а й цифрової грамотності.
«Тому ми розраховуємо, що молоді люди допоможуть старшому поколінню познайомитися з нюансами безготівкових розрахунків та навчать їх сплачувати комунальні послуги онлайн і купувати в інтернеті», — сказав Олексій Шабан.
Отже, кампанія #Cashless має не тільки просвітницький характер, але й набуває соціального спрямування.
«Національний банк послідовно проводить політику, спрямовану на збільшення частки безготівкових розрахунків. Ми маємо Дорожню карту розвитку безготівкової економіки до 2025 року, яка передбачає поступовий перехід України до Cashless economy завдяки стимулюванню витрат у безготівковій формі, розвитку інфраструктури безготівкових платежів, зниженню використання готівки та забезпеченню сталості платіжної інфраструктури», — зауважив директор Департаменту стратегії та розвитку НБУ Арсен Макарчук.
«Сьогодні ми бачимо чітку тенденцію до збільшення кількості та обсягів безготівкових платежів. Українці дедалі більше віддають перевагу cashless-розрахункам. Безготівкові розрахунки вже стали для багатьох українців звичкою, що відповідає їх сьогоднішнім потребам. Водночас це є показником і зростання рівня фінансової грамотності, і довіри до платіжних інновацій. Упевнені, що завдяки інформаційній кампанії громадяни різного віку знайдуть відповіді на усі свої запитання та використовуватимуть різні безготівкові інструменти оплати ще частіше», — прокоментувала заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва.
«ПроКредит Банк вже багато років надає своїм клієнтам якісні послуги на прозорих та простих умовах. За допомогою наших простих та інтуїтивних засобів електронного обслуговування — мобільного застосунку та інтернет-банкінгу — наші клієнти вже давно мають доступ до широкого набору послуг без необхідності відвідування відділення. Впровадження інновацій та сучасних технологій є невід'ємною частиною бізнес-моделі ПроКредит Банку. Ми постійно вдосконалюємося, враховуючи потреби та бажання наших клієнтів — говорить Керівниця управління розвитку приватних клієнтів ПроКредит Банку Ірина Малюк. — Ми переконані, що майбутнє за онлайн-операціями, тому ми раді підтримати кампанію з популяризації безготівкових розрахунків».
З навчальною метою Національний банк також запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) «Cashless» із детальною інформацією про кампанію та безготівкові платежі.
Інформаційна кампанія #Cashless триватиме впродовж трьох місяців у всіх регіонах України за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Великобританії, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та Кіберполіції.
Кампанія є продовженням інформаційних кампаній із безпеки готівкових платежів #АнатоміяГривні та з протидії шахрайству #ШахрайГудбай.